سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجلس نگاه مدافع به فرهنگ و سینما دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نگاه مدافع به فرهنگ و سینما دارد و آنچه به نظر می رسد بحث قدرت فرهنگ سازی سینما است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با ویژه برنامه پرواز بسان سیمرغ، کاری از گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان در اصفهان درباره نگاه مجلس به سینما و اثرگذاری آن به فرهنگ اظهار کرد: مجلس نگاه مدافع به فرهنگ و سینما دارد و آنچه به نظر می رسد بحث قدرت فرهنگ سازی سینما است.

وی با بیان اینکه من چند روز پیش برای تماشای فیلم مغزهای کوچک زنگ زده به سینما رفتم، افزود: این فیلم درباره حاشیه نشینی و آسیب های اجتماعی بود و تکان دهنده بود و امیدواریم در این زمینه فرهنگ سازی صورت بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در همه زمینه ها گرایش اصفهانی ها به سمت پایتخت است و سختی شرایط سبب این مسئله می شود، تصریح کرد: وقتی می بینند که شرایط شهرهای دیگر از شهر خود بهتر است به مرکزیت گرایش پیدا می کند و این بد است چراکه تمرکز زدایی هیچ گاه صورت نمی گیرد و منجر به مسائل و مشکلات متعدد می شود.

وی با بیان اینکه یکی از رویکرد های مجلس تمرکز زدایی است و امیدواریم با حمایت ها فضا برای تمرکز زدایی و رشد استعداد ها در استانها فراهم شود، ادامه داد: اصفهان قطعا استحقاق داشتن یک شهرک فیلم را دارد و این یک توقع کاملا بجایی است.

فولادگر گفت: ما می توانیم از فرصت سینما برای فرهنگ سازی استفاده کنیم و یکی از مهمترین زمینه های آن فرهنگ تولید، کار، اقتصاد مقاومتی و موارد دیگر است و فیلمنامه ها و فیلم ها به این سو برود و به دلیل اینکه مشکل اصلی کشور مسائل اقتصادی است اگر سینما می خواهد نقشی ایفا کند باید مهمترین حامی آن صنعت باشد اما باید این ارتباط ایجاد شود.

وی درباره مصرف بودجه صنعتی با نام فرهنگ در ورزش ابراز کرد: به تناسب هزینه ای که برای ورزش می شود باید برای سینما هم هزینه شود و باید این احساس نیاز در صنعت ایجاد شود که سینما می تواند حامل پیام رفع نواقص تولید باشد و اگر نگاه حداکثری از سوی صنعت باشد می تواند در محتوای فیلم ها در زمینه تسهیل اقتصاد ایجاد شود و باید این ارتباط را ایجاد کرد.

این نماینده مجلس اشاره کرد: صنایع بحث اشتغال و افزایش تولید ناخالص ملی را بر دوش دارد هرچند عوارض آلایندگی را هم دارد و باید برخی آثار اجتماعی مثبت را ایجاد کنند تا آثار منفی کمتر شود؛ یکی از حوزه های اجتماعی فرهنگ و سینما است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره فیلم فجر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.