سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الجزیره گزارش داد؛

تلاش سعودی‌ها برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

یک کارشناس سیاسی عرب در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره، تأکید کرد عربستان سعودی به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یک کارشناس سیاسی عرب تاکید کرد عربستان سعودی به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است. صلاح القادری در گفتگو با این شبکه از پاریس درباره تلاش های عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و اقدام مقامات سعودی در بازداشت نهی البلوی، فعال سیاسی این کشور به علت انتقاد از تلاش های ریاض برای عادی سازی روابط با تل آویو خبر داد.

القادری در پاسخ به این پرسش که «چگونه مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل به یک جرم در عربستان سعودی تبدیل شده است؟» گفت: گزارش های زیادی درباره تلاش عربستان سعودی برای عادی سازی روابط با اسرائیل منتشر شده است. شمار زیادی از فعالان سیاسی در عربستان سعودی به علت انتقاد از ساختار نظامی و مذهبی این کشور بازداشت شده اند. یک هفته است از سرنوشت نهی البلوی به عنوان شهروند سعودی اطلاعی وجود ندارد و رژیم عربستان باید درباره سرنوشت این شهروند موضع خود را اعلام کند. این فعال زن سعودی از تلاش های عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل انتقاد کرده بود.

این کارشناس عرب افزود: همه در جهان می دانند که اسرائیل قطعنامه های سازمان ملل را نقض کرده است. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی تلاش های گسترده ای را برای عادی سازی روابط با اسرائیل آغاز کرده است. مشکل در این است که عربستان می خواهد رهبر کشورهای اسلامی باشد و در عین حال می داند به صورت رسمی نمی تواند این عادی سازی روابط را داشته باشد؛ اما مواضع نزدیکان محمد بن سلمان و گزارش نشریات اروپایی، آمریکایی و اسرائیلی به این موضوع اشاره دارد که عربستان به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل است.

 

انتهای پیام/

عربستان در پی عادی‌سازی روابط با اسرائیل است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.