سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصیه هایی برای جلوگیری از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان

کارشناس اداره محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در پی وقوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی از مناطق استان (بخش گهواره شهرستان دالاهو) رعایت توصیه های بهداشتی برای عموم ضروری است.

بابائیان کارشناس اداره محیط زیست استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: از هر گونه برخود با پرندگان (اهلی-وحشی) در مناطق آلوده مورد تایید اداره دامپزشکی اجتناب کنید ،در صورت امکان از مناطق روستایی آلوده ومناطق نگهداری پرندگان اهلی دوری کنید .

 وی گفت: دستان خود را بشویید:شستن دستها یکی از ساده ترین وبهترین روش ها برای جلوگیری از بسیاری از عفونت هاست  از شوینده های با پایه الکل که حاوی الکل ۶۰%هستند استفاده کنید.

بابائیان گفت: خرید مرغ و تخم مرغ را تنها از مراکز معتبر و از انواع بسته بندی و مورد تائید وزارت بهداشت انجام دهید و برای بریدن گوشت خام از تخته مخصوص استفاده و سپس از آب گرم ومایع ظرفشویی برای شستن چاقو ، سطح تخته گوشت یا مرغ یا هر سطحی که با گوشت ماکیان خام تماس پیدا کرده استفاده کنید .

وی با بیان اینکه در صورت استفاده از گوشت ماکیان یا تخم پرندگان آنهارا بطور کامل بپزید  افزود: از مصرف غذاهای حاوی تخم مرغ خام یا نیم پز اجتناب کنید از آنجا که پوسته تخم مرغ آلوده به مواد  آلوده است آن را کامل شسته و از تماس با موادغذایی دور نگه دارید .

 بابائیان ادامه داد: در صورت داشتن پرنده خانگی و تلف شدن ناگهانی، مرگ آن را به مقامات بهداشتی اطلاع دهید.

انتهای پیام/ز

 

در صورت استفاده از گوشت ماکیان یا تخم پرندگان آنهارا بطور کامل بپزید

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.