سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد؛

عمده‌ترین مشکل عشایر لرستان، کم‌آبی و کمبود علوفه دام است

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان گفت: بر اثر خشک‌سالی عمده‌ترین مشکل عشایر لرستان کم‌آبی و کمبود علوفه دام است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت‌الاسلام سید عیسی موسوی در جشن انقلاب منطقه عشایری چینه زال قلعه‌رزه گفت: مشکلات عشایر لرستان امسال نسبت به سال‌های گذشته بر اثر کمبود بارندگی بیشتر شده که نیاز به پیگیری و رسیدگی و توجه بیشتری دارد.

مسئول کمیته روستایی فرهنگی ستاد دهه فجر استان لرستان بابیان این که مراسم جشن انقلاب برای پنجمین سال در منطقه عشایری قشلاق نشین چینه زال برگزار می‌شود افزود: این منطقه از نظر مسافت به عشایر استان‌های ایلام و خوزستان نیز نزدیک‌تر است و آن‌ها می‌توانند به سهولت و راحتی در این جشن شرکت کنند به همین خاطر هرساله جشن انقلاب در این منطقه برگزار می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان گفت: عشایر قشری غیور، زحمت‌کش و کم توقع هستند که در صحنه‌های مختلف انقلاب به ویژه دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس حماسه آفرینی‌های زیادی کردند و اکنون نیز در حوزه اقتصادی از مولدان اصلی در چرخه اقتصاد کشور محسوب می‌شوند که باید مورد توجه قرار گیرند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود:در این جشن پربار علاوه بر برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و بومی محلی، سخن‌رانان نیز به بحث‌های معرفتی می‌پردازند و مسئولان از جمله نماینده مردم در مجلس، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و ادارات تابعه در جمع مردم حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: مسئولان در این مراسم با بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده توسط عشایر، این مشکلات را مورد بررسی قرار می‌دهند و در جهت رفع آن پیگیر می‌شوند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: امروز با حضور مسئولان مربوطه با پیگیری مشکلات عشایر درصدد در اختیار گذاشتن تسهیلات بانکی به عشایر هستیم.

در این مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس، فرماندار وجمعی از مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند.

انتهای پیام/د

کم‌آبی و کمبود علوفه دام عمده‌ترین مشکل عشایر لرستان است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.