سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متخلفان واحد‌های تولیدی و صنفی زیر ذره بین کارشناسان دامپزشکی

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران بر استفاده خونابه و ضایعات کشتارگاهی در مزارع پرورش ماهیان گرم آبی هشدار داد.

سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: در راستای برخورد جدی با متخلفان بهداشتی و تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی بر مزارع پرورش آبزیان، کارشناسان بهداشتی دامپزشکی متصدی یک واحد پرورش ماهی گرم آبی در سیمرغ که اقدام به تخلیه خونابه و ضایعات کشتارگاهی برای تغذیه آبزیان می‌کرد شناسایی کزدند.

وی افزود: دادگاه نیز با توجه به گزارشات کارشناسی شده دامپزشکی این اقدام متهم را تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه محسوب کرده است و متهم به پرداخت ۳۳ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.

رضوانی تاکید کرد، ضایعات کشتارگاهی باید یا در همان مکان کشتارگاه و یا در نزدیکترین کارخانجات تبدیل ضایعات حذف و معدوم شوند و تحت هیچ شرایطی نباید بعنوان تغذیه در اختیار دیگر حیوانات قرار گیرند.

مدیر کل دامپزشکی استان مازندران نیز از محکومیت متصدی یک واحد قصابی برای کشتار غیر مجاز دام خبر داد و گفت: متهم با معرفی دامپزشکی به مراجع قضایی به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.

وی خطر گسترش عوامل بیماری زا از طریق پراکنده شدن خون و دفع غیربهداشتی ضایعات دامی، خطر برگشت اجزای غیر خوراکی دام به چرخه مصرف انسانی، خطر خونگیری ناقص دام و در نتیجه جمود نعشی ناقص در اثر کشتار غیرمجاز را از جمله موارد خطر حاصل از کشتار غیر مجاز عنوان کرد.

رضوی به شهروندان توصیه کرد: برخی از بیماری‌ها می‌توانند در صورت تماس با دام به انسان سرایت کنند به همین دلیل تاکید داریم حتماً گوشت مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کرده و به برچسب تگ روی لاشه توجه ویژه داشته باشید.

انتهای پیام/آ

ممنوعیت استفاده از ضایعات کشتارگاهی در مزارع پرورش ماهی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.