سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرشکار مطرح کرد؛

نگاه به محیط زیست دریایی، باید نگاهی اکوسیستمی باشد

مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: نگاه به محیط زیست دریایی هم اکنون باید نگاهی اکوسیستمی باشد که می تواند به استفاده از ظرفیت های دریا کمک کند.

داود میرشکار مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به پیشرفت های محیط زیست دریایی از بدو انقلاب تا به امروز اظهار کرد: از بدو انقلاب تا به امروز توانستیم اهمیت محیط زیست دریایی و حفاظت از آن را با تشکیل ساختاری به نام معاونت دریایی افزایش دهیم و همچنین توانستیم آگاهی مردم را نسبت به محیط زیست دریایی با تشکیل سازمان های مردم نهاد افزایش و مشارکت های مردم را برای حفاظت از آن جلب کنیم.

وی افزود: مسئولان را توانستیم متقاعد کنیم که دریا تنها ساحل و غروب وطلوع خورشید نیست و باید توجهشان را به محیط زیست دریایی و به زیستگاه های آن معطوف کنند.

میرشکار با بیان اینکه زیستگاه های دریایی اهمیت بسیاری دارند، ادامه داد:  زمانی که از آب سنگ های مرجانی سخن می گفتیم مورد تمسخر قرار می گرفتیم اما هم اکنون اهمیت آب سنگ های مرجانی را بسیاری از مسئولان می دانند که باید حفاظت شود.

وی با بیان اینکه تنگناهایی در زیست محیط دریایی در بحث اشتغال زایی وجود دارد که برخی آن ها را نادیده می گیرند، افزود: در کل بسیاری از مسئولان بلند پایه دولتی اعتقاد دارند که دریا را باید به گونه ای دیگر دید چرا که مقام معظم رهبری در این زمینه بسیار تاکید کردند که به موضوع دریا ها بسیار کم پرداخته ایم و باید توسعه دریا محور داشته باشیم و این  نشان می دهد که نگاهمان به دریا ها متفاوت شده است .

مدیر کل زیست بوم دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: بهره برداری از دریا و زیستگاه ها به واسطه تغییر اقلیم می تواند یک پتانسیل خوبی برای اشتغالزایی در کشورباشد که امیدواریم این بهره برداری ها از دریا به صورتی نباشد که تمام زیستگاه ها را رو به نابودی ببریم.

وی افزود: نگاه به محیط زیست دریایی هم اکنون باید نگاهی اکوسیستمی باشد که باید برای حفظ آن تلاش کنیم که همین نگاه اکوسیستمی می تواند به استفاده از ظرفیت های دریا کمک کند.

میرشکار  با بیان اینکه محیط زیست دریایی در زمینه دیپلماسی نیز فعالیت داشته است، ادامه داد: از جمله این فعالیت ها امضای پروتکل های بین المللی و عضویت در دو کنوانسیون دریایی کویت و تهران است که برای محیط زیست دریایی ایران بسیار مفید بوده و  اقداماتی در این زمینه نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/

لزوم حفاظت محیط زیست دریایی 

برچسب ها: محیط زیست ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.