سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان و کرمان، قطعه های مهم پازل ایران زمین

با امضاء تفاهم نامه بین مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های کرمان و اصفهان؛ کارگروه توسعه گردشگری پایدار دو استان با شعار «کویر ناب» آغاز به کار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان  در این خصوص گفت: تشکیل چنین کارگروه هایی  باعث می شود از جزیره ای عمل کردن در  حوزه توسعه گردشگری پایدار دوری کنیم و  این دبیرخانه  با ایجاد ارتباط در بدنه گردشگری دو استان تأثیر به سزایی در همبستگی استان ها با یکدیگر خواهد گذاشت. 

محمود وفایی  اضافه کرد : کشور عزیزمان ایران مانند پازلی بزرگ و زیباست که با ارتقا و توسعه حوزه گردشگری و تعامل مثبت بین استان ها، قطعات این پازل در کنار یکدیگر با کارکردهای مشخص فعالیت خواهند کرد که اگر فعالیت هایی از این قبیل با برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر بین استان ها و دقیق صورت گیرد با رونق گردشگری در استان ها، صنعت گردشگری کشور متحول خواهد شد و با رشد و توسعه در بخش گردشگری، توسعه پایدار و متوازن در کشور محقق می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز پیرامون این موضوع عنوان کرد: حضور موفق اصفهان در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، حاصل ایجاد همگرائی و کار تیمی میان نهادهای اجرائی استان بوده است و این روحیه کار جمعی می تواند نمونه ای موفق و قابل اعتنا از عزم همه دستگاه های اجرائی و مدیریت شهری برای همسو کردن تمام امکانات و رسیدن به توسعه ای همه جانیه و پایدار باشد.

فریدون الله یاری در ادامه با اشاره به اینکه صنعت گردشگری چتری مناسب برای تجمیع توانمندی های موجود در راستای رسیدن به توسعه پایدار است، تصریح کرد: صنعت گردشگری ، فعالیتی ارزشمند و فراگیر است که برای توسعه آن بدون شک نیازمند همکاری همه دستگاه ها و ارگانها هستیم.

وی در همین راستا تأکید کرد: اصفهان توانسته است، گردشگری را در پهنه استان تثبیت نماید، لذا هم اکنون زمان دست یابی به مرحله بعد، یعنی "توسعه پایدار" است که این مهم با همکاری بخش خصوصی و استفاده درست از همجواری با استان هایی است که از جاذبه های خوبی برای جذب گردشگر برخوردارند و همچنین این همکاری با دوستداران هنر و میراث فرهنگی و فعالان گردشگری محقق خواهد شد.

مدیرکل میراث اصفهان با اشاره به ادامه فعالیت های استان در مثلث طلایی برای رونق گردشگری افزود: در راستای سیاست های توسعه ای گردشگری همانگونه که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تهران اشاره کرد، 7 محور گردشگری به عنوان محورهای طلائی گردشگری کشور تعریف شده که ایجاد کارگروه ها و محور های طلائی گردشگری از جمله « زاگرس» و «کوه تا کویر»، می تواند محورهای طلائی گردشگری طبیعت با استفاده از پتانسیل های طبیعت گردی در رشته کوه زاگرس  و همچنین جاذبه های کویر باشد.

 اله یاری اظهار کرد: اصفهان با نگاهی متوازن و همکاری توسعه ای با استان های قم و مرکزی با عنوان «اقلیم مرکزی ایران» و استان های همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد با عنوان «زاگرس» از یک سو و همکاری با استان های یزد و کرمان با عنوان «کویر ناب» می تواند شعار کوه تا کویر را تحقق بخشیده و از این پتانسیل ها حداکثر استفاده را بنماید.

وی ادامه داد: این کارگروه می تواند جایگاه شایسته و مزیت رقابتی هر استان در صنعت گردشگری را مشخص کند و با تعامل و همکاری بیشتر، باعث رشد و توسعه قابل توجهی در توسعه گردشگری کشور شود.

دبیرخانه اصلی و دائمی کارگروه توسعه گردشگری دو استان در شهر اصفهان در گروه اقتصادی کافل مستقر خواهد شد و احکام دبیر و اعضای این کارگروه از طرف رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر دو استان صادر خواهد شد. برای پیگیری مفاد تفاهم نامه نیز در هر استان دبیرخانه ای از بخش خصوصی تشکیل شده و تحت نظر دبیرخانه اصلی پیگیری مصوبات، تشکیل کمیته های اجرائی و گزارش عملکرد در آن استان را انجام می دهد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.