سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"آناتومی تنهایی" از حمایت نشدن تا نماینده استان در جشنواره استانی تئاتر فجر

از جمله تئاتر‌هایی که در سال جاری در آذربایجان غربی تولید شد، تئاتر "آناتومی تنهایی" است که توانست به عنوان تنها نماینده استان در جشنواره استانی تئاتر فجر سال ۹۶ حضور یابد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛از جمله تئاتر‌هایی که در سال جاری در آذربایجان غربی تولید شد، تئاتر "آناتومی تنهایی" است که توانست به عنوان تنها نماینده استان در جشنواره استانی تئاتر فجر سال ۹۶ حضور یابد. همانطور که از نام این اثر پیداست، جلوه‌ای از تنهایی افراد و رنج‌های آنان به نمایش گذاشته شده است.
 

آشوب‌های ذهنی فردی؛ مضمون این تئاتر

 

کارگردان تئاتر آناتومی تنهایی درباره مضمون این اثر به خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛ گفت: مضمون آناتومی تنهایی درباره آشوب‌های ذهنی و دغدغه تنهایی انسان است که در زندگی روزمره هر فردی ممکن است رخ دهد.
"حامد محبی" با بیان این که در این تئاتر تنهایی افراد در قالب داستان به نمایش درآمده است، می‌افزاید: داستان تئاتر درباره زندگی یک مردیست که مدام با تنهایی خود در حال مبارزه بوده و گریه‌های بلند این مرد آغازگر تئاتر است.
وی درباره بازیگران این اثر بیان می‌کند: در آناتومی تنهایی ۳ بازیگر با نام‌های "الهام حمیدیان"، "کیوان عیسی محمدی" به همراه بنده نقش آفرینی کرده اند. همچنین نویسندگی این اثر نیز بر عهده بنده بوده است.

تجربه ۹ ساله در دنیای تئاتر

محبی درباره زمان ورود به حوزه تئاتر ابراز می‌کند: بیش از ۹ سال تجربه حضور در دنیای تئاتر را دارم.
این کارگردان درباره سبک تئاتر آناتومی تنهایی بیان می‌کند: این تئاتر دارای سبک خاصی بوده و به صورت کاربردی مشکلات روحی فردی را به تصویر می‌کشد.

حمایت نکردن از اجرای تئاتر


محبی در پاسخ به این پرسش که این تئاتر زیر نظر کدام نهاد دولتی تولید شده است، می‌افزاید: تئاتر آناتومی تنهایی با حمایت هیچ نهادی تولید نشد و متاسفانه هیچ کدام از ارگان‌های دولتی حمایتی از این اثر نکردند، این در حالی است که سرانجام نامه نگاری به همه ارگان‌ها از جمله اداره فرهنگ و ارشاد و استانداری آذربایجان غربی تنها کمک یک میلیون تومانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ارومیه بوده که در مقابل هزینه‌های انجام تئاتر بسیار ناچیز محسوب می‌شود.
وی درباره محل تامین هزینه‌های این تئاتر می‌گوید: با توجه به حمایت نکردن ارگان‌ها از تئاتر آناتومی تنهایی، برای اجرای آن تمام هزینه‌ها از جمله هزینه‌های لباس، گریم، اجرا و تبلیغات این اثر بر عهده بنده و سایر عوامل اجرایی تئاتر است.
این کارگردان با بیان این که تمام تلاش خود را برای کسب حمایت‌های مالی و معنوی از سوی مسئولان استان انجام داد، می‌افزاید: از مسئولان نهاد‌ها انتظار حمایت داشتیم که نه تنها از حمایت مادی دریغ کردند بلکه هیچ گونه حمایت معنوی نیز انجام ندادند. این در حالی است که این تئاتر با وجود تمام ناملایماتی‌ها به عنوان تنها نماینده آذربایجان غربی در جشنواره استانی تئاتر فجر حضور یافته و در فستیوال‌های اجرای تئاتر در اراک بروی صحنه رفته است.
به گفته محبی در صورت اتمام هماهنگی‌های لازم، آناتومی تنهایی در روز‌های آینده در شهر‌های تهران و تبریز نیز بر روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/ن.م

گزارش از ندا موسی زاده

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.