سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر شهروندان ترکیه به کشور‌های اتحادیه اروپا تسهیل می‌شود

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از فراهم شدن ۷۲ شرط لازم برای تسهیل سفر شهروندان این کشور به اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد کشورش 72 شرط لازم برای تسهیل سفر شهروندان کشورش به کشورهای اتحادیه اروپا را فراهم کرده است.

وی در نشستی مطبوعاتی در آنکارا اعلام کرد سفر شهروندان تُرک به کشورهای اتحادیه اروپا در سال 2018، نیروی محرکه جدیدی در روابط ترکیه با اتحادیه اروپا خواهد بود. وی همچنین اعلام کرد دولت ترکیه تمامی اسناد در این خصوص را پیش از نشست ماه مارس میان ترکیه و اتحادیه اروپا به مسئولان این اتحادیه ارائه داده است.

مسئولان اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کردند سران این اتحادیه روز 26 مارس در شهر «وارنا» بلغارستان به منظور اصلاح روابط دو جانبه با یکدیگر دیدار می کنند.

گفتنی است آزادشدن روادید، بخشی از توافق میان ترکیه و اتحادیه اروپا در سال 2016 بود که با هدف توقف مهاجرت ده ها هزار نفر به اروپا انجام پذیرفت؛ اما طبق اعلام رسانه های غربی، ترکیه در برآوردن برخی معیارها از جمله اصلاح قانون مبارزه با تروریسم موفق نبود. در حالی ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از برآوردن تمامی شرایط برای لغو ویزا میان کشورش با اتحادیه اروپا سخن گفته است که کمیسیون اروپا اعلام کرده خیلی به این مسئله خوش‌بین نیست.

همچنین شایان ذکر است روابط ترکیه و اتحادیه اروپا از زمان کودتای نافرجام این کشور در سال 2016 شاهد تنش هایی بوده است.

انتهای پیام/

تسهیل سفر شهروندان ترکیه به کشور‌های اتحادیه اروپا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.