سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید شورای عالی دفاعی لبنان بر ضرورت مقابله با برنامه اسرائیل برای ساخت دیوار حائل

شورای عالی دفاعی لبنان به ارتش این کشور دستور داد با برنامه اسرائیل برای ساخت دیوار حائل در مرز لبنان مقابله کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسوشیتدپرس گزارش داد: شورای عالی دفاعی لبنان که بالاترین نهاد امنیتی این کشور است با صدور بیانیه‌ای بر ادامه تحرکات در سطوح مختلف برای حفظ حقوق این کشور و جلوگیری از اقدام اسرائیل در احداث دیوار در مرز‌های جنوبی لبنان تاکید کرد.

مقامات لبنان سه شنبه بر تصمیم خود برای اقدام منطقه‌ای و بین المللی برای جلوگیری از اقدام رژیم صهیونیستی در ساخت دیوار در مرز جنوبی لبنان و جلوگیری از ”دست درازی“ آن به منابع نفتی در آب‌های لبنان تاکید کردند.  

میشل عون رئیس جمهور لبنان نشستی را با سعد الحریری نخست وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان برگزار کرد که در جریان آن درباره ”تهدیدات اسرائیل“ علیه لبنان با اشاره به ”تصمیم اسرائیل در ساخت دیواری سیمانی در مرز‌های جنوبی“ لبنان و ”ادعا‌های اویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در خصوص مالکیت بلوک شماره ۹ در این منطقه ویژه اقتصادی“ گفتگو کردند.  

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری لبنان، ‏ این مسئولان لبنانی درباره ”ادامه اقدام در سطوح مختلف منطقه‌ای و بین المللی برای جلوگیری از اقدام اسرائیل در ساخت دیوار سیمانی در مرز‌های لبنان و احتمال دست درازی آن به ثروت‌های نفتی و گازی در آب‌های لبنان“ توافق کردند.

نبیه بری رئیس مجلس لبنان نیز گفت: لبنانی‌ها در قبال تهدیدات اسرائیل چه از طریق احداث دیوار یا در قضیه نفت و گاز، موضع واحدی دارند.

مسئولان لبنانی اعلام کردند: تهدیدات اسرائیل، نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تهدیدی مستقیم برای ثباتی است که در این منطقه مرزی وجود دارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.