سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کوه «کرکس» نطنز ثبت ملی می‌شود

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از درخواست ثبت ملی کوه «کرکس» نطنز به عنوان بلند مرتبه ترین کوه فلات مرکزی ایران خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ناصر طاهری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کوه «کرکس» نطنز به عنوان بلندمرتبه ترین کوه فلات مرکزی و منطقه شرق کشور که در مرکز استان اصفهان قرار دارد، به ثبت ملی می رسد.

وی با اشاره به اینکه پرونده ثبت ملی کوه «کرکس» تهیه شده است،‌ گفت: پرونده ثبت ملی کوه کرکس تهیه شده است و در نشست شورای ملی ثبت آثار استان اصفهان مطرح شد و با اکثریت آراء به تصویب رسید و برای دریافت شماره ثبت ملی به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور ارسال شد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان افزود: وجود کوه «کرکس» نطنز باعث ایجاد تنوع اقلیمی ارزشمندی در مرکز استان اصفهان و در حاشیه کویر مرکزی ایران شده است که باید برای حفظ آن اقدامات لازم انجام شود.

وی در باره پرونده های میراث طبیعی شهرستان نطنز یادآور شد: پرونده میراث طبیعی «چشمه آب سرخ» در روستای فریزهند نطنز مطرح شد که با اکثریت آراء به تصویب رسید.

طاهری در پایان اضافه کرد: با توجه به وجود درختان کهنسال متعددی در استان اصفهان پرونده ثبت ملی ۵ درخت کهنسال نطنز شامل؛ درخت کهنسال مسجد جامع نطنز و همچنین درختان کهنسال بازار، روستاهای برز و طار از توابع شهرستان نطنز و همچنین درخت کهنسال محله «رَهن» که از ۱۷۰۰ تا ۵۰۰ سال قدمت دارند در نشست شورای ملی ثبت آثار استان اصفهان مطرح و پرونده آنها پس از تصویب، جهت بررسی نهائی و دریافت شماره ثبت ملی به شورای ثبت ملی آثار تاریخی کشور ارسال شد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.