سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حدود 10 درصد از ارزش سهام کل کشور در اصفهان مبادله می‌شود

14.3 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 530 میلیارد تومان در بورس اصفهان وجود دارد وحدود 10 درصد از ارزش سهام کل کشور در اصفهان مبادله می‌شود.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  مدیر تالار بورس و اوراق بهادار منطقه اصفهان گفت: امروز در نشست خبری با اعلام این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر در بورس اصفهان 510 شرکت در حال داد و ستد سهام هستندو سعی بورس بر این است که این ویترین را متنوع‌تر کند.

محسن شیرازی با بیان اینکه بورس اوراق بهادار از سال 80 تصمیم گرفت برای تسهیل دسترسی مردم به بازار سرمایه در شهرهای مختلف تالار ایجاد کند ودر حال حاضر در 44 مرکز استان و کلانشهر ها دفتر منطقه ای و یا کارگزاری وجود دارد، خاطر نشان کرد : بورس اصفهان اسفند 82 با 18 کارگزار کار خود را آغاز کرد در حال حاضر به 69 شرکت کارگزار رسیده که در 160 نقطه استان دفتر دارند، این امکان فراهم شده که مردم در نقاط مختلف دسترسی داشته باشند.

به گفته وی از ابتدای شروع به کار بورس اصفهان 106 هزار نفر به بورس اضافه شده‌اند و حدود 10 درصد از ارزش سهام کل کشور در اصفهان مبادله می‌شود.

مدیر تالار بورس و اوراق بهادار منطقه اصفهان با اشاره به وجود 14.3 میلیون سهم به ارزش 2 هزار و 530 میلیارد تومان در بورس اصفهان اظهار داشت: سال 96 هر روز کاری 13.3 میلیارد تومان معامله سهام و دیگر اوراق صورت گرفته است.

شیرازی با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی خاطرنشان کرد: آموزش‌های رایگان برای عموم مردم در راستای فرهنگ‌سازی برگزار می‌کنیم و در این سال‌ها 52 هزار از شهروندان را در قالب 211 هزار نفر ساعت آموزش داده‌ایم.

مدیر تالار بورس و اوراق بهادار منطقه اصفهان تشریح کرد: دوره فشرده مقدماتی 4 ساعته، دوره تکمیلی 16 ساعته و دوره پیشرفته 20 ساعته برگزار می شود و شهروندان می‌توانند به صورت رایگان در این جلسات حاضر شوند.

وی در باره میزان تأثیر دیگر بورس‌ها بر بورس اصفهان عنوان کرد: چون با سایر بورس‌های جهانی ارتباطی نداریم تقریباً تاثیری هم نمی‌پذیریم، هرچند اگر برخی محصولات در دنیا افزایش یا کاهش پیدا می‌کند، این موضوع به صورت غیرمستقیم روی بورس‌های ما تأثیرگذار است.

مدیر تالار بورس و اوراق بهادار منطقه اصفهان در پاسخ به سؤالی پیرامون رکود در بورس گفت: از کم رونقی خارج شده‌ایم و ارزش و حجم معاملات 9 ماهه 96 در قیاس با مجموع سال‌های 94 و 95 بیشتر بوده است.

شیرازی اضافه کرد: با توجه به پایین آمدن سود بانکی خروج نقدینگی را از بانک‌ها شاهد هستیم و این موضوع بر افزایش سرمایه گذاری در بورس بی‌تأثیر نبوده است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که دوباره با افزیش نقدینگی مطرح شده، نوسان در دلار و طلاست، در چنین مواقعی بورس می‌تواند به کمک دولت بیاید.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: اقتصاد ، بازاربورس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.