سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرکت ۲۵۰ زوج آبیکی در طرح رایگان غربالگری ژنتیک

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک از شرکت ۲۵۰ زوج این شهرستان در طرح رایگان غربالگری مشاوره ژنتیک خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ یوسف کازانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک افزود: از مجموع شرکت کنندگان در این طرح، حدود ۱۹۰ زوج فامیل بوده‌اند.

کازانی اضافه کرد: در صورتی که زوجین در مرحله نخست ارجاع به مرکز ژنتیک پیوند شهرستان آبیک مشکلی داشته باشند به استان قزوین ارجاع و در صورت مشکل بیشتر به کشور ارجاع داده می‌شوند.

وی اضافه کرد: در بین زوجین، نوجوانان دختر ۱۳ و ۱۴ ساله هم وجود داشتند که لازم است والدین در ازدواج دختران در سنین کم توجه لازم را داشته باشند.

به گفته رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک، طرح رایگان غربالگری مشاوره رایگان ژنتیک تا جمعه بیستم بهمن ماه ادامه دارد و آمار زوجین غربالگری شده به ۳۰۰ زوج می‌رسد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک زمان مشاوره ژنتیک را ۱۰ دقیقه ذکر کرد و افزود: همه هزینه‌های مراحل غربالگری مشاوره ژنتیک حتی ویزیت هم رایگان است.

کازانی ادامه داد: در صورت ارجاع زوجین دارای مشکل به کشور، حدود ۷۰ درصد هزینه‌ها از سوی اداره بهزیستی شهرستان آبیک پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: از زوجین شهرستان آبیک اعم از فامیل و غیرفامیل درخواست می‌شود برای داشتن فرزندانی سالم در آینده، حتماً در طرح غربالگری مشاوره ژنتیک شرکت کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک گفت:: مرکز مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج در ساختمان پزشکان کاج طبقه نخست مطب مامایی مریم قاسمی تا جمعه بیستم بهمن از ساعت ۱۷ تا ۱۹ عصر پذیرای زوجین در شرف ازدواج است.

انتهای پیام/

اجرای طرح طرح رایگان غربالگری مشاوره رایگان ژنتیک در آبیک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.