سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیمی از تالاب هشیلان خشک شده است

کارشناس تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه از خشکی حدود 50 درصد از تالاب هشیلان خبر داد و گفت: خشک شدن تالاب در این فصل سال طی 50 سال اخیر سابقه نداشته است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  جمال رحمانی کارشناس تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه  بیان کرد: کاهش بارندگی‌ها باعث کاهش دبی سراب  سبزعلی به عنوان منابع تامین 90 درصد آب تالاب هشیلان شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخشی از تامین آب هشیلان از طریق چشمه‌های کارستی است که از ارتفاعات خورین و شاهو تغذیه می‌شود و نبود برف در این ارتفاعات نیز بر کمبود آب تالاب اثر گذاشته است با این وضعیت اکنون 50 درصد از تالاب خشک است و آب به انتهای تالاب نمی‌رسد.

کارشناس تالاب‌های اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه خشک شدن تالاب هشیلان در فصل گرما را بعید ندانست و عنوان کرد: امیدواریم در زمان باقی مانده از زمستان بارندگی کافی داشته باشیم تا تالاب خشک نشود.

رحمانی از خشکی تالاب هشیلان در سال‌های 87 و 94 هم یاد کرد و ادامه داد: حتی در آن سال‌ها که تالاب در فصل تابستان خشک شد، در فصل زمستان آب کافی در تالاب داشتیم.

 

انتهای پیام/ز

 

 

خشکی حدود 50 درصد از تالاب هشیلان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.