سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

70 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان خلخال به بهره برداری رسید

استاندار اردبیل برای افتتاح 70 طرح عمرانی و اقتصادی و شرکت در جشن انقلاب اهالی خلخال به این شهرستان سفر کرده بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جریان سفر به خلخال افزود: به علت انجام نشدن تغییرات اساسی در خط تولید کارخانه نئوپان، این کارخانه قادر به ادامه تولید و رقابت با رقبای خود نبوده و به این دلیل این واحد صنعتی تعطیل و از چرخه تولید خارج شده است.

وی بیان کرد: بنیاد مستضفان و صاحب کارخانه نئوپان خلخال در تلاش برای جایگزینی تولید کریستال به جای ورق نئوپان بوده و بزودی با سرمایه گذاری 620 میلیارد ریالی بنیاد مستضعفان که 420 میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات بانکی از سوی دولت پرداخت می شود، این واحد صنعتی با تولید جدید وارد چرخه کار و تولید می شود.

استاندار اردبیل اضافه کرد: با راه اندازی کارخانه کریستال خلخال زمینه اشتغال 200 نفر در این واحد صنعتی فراهم خواهد شد.

بهنام جو همچنین گفت: با توجه به بی انگیزه بودن سرمایه گذار بخش خصوصی طرح گردشگری اندبیل، طرح احداث پیست اسکی روی برف، چمن و تله کابین تفرجگاه اندبیل خلخال بزودی از سوی سازمان همیاری شهرداری های استان آغاز می شود.

وی افزود: با بهره برداری از راه در حال احداث خلخال به ماسوله در استان گیلان مسیر توسعه گردشگری در استان اردبیل هموار و تعداد زیادی از گردشگران این شهر تاریخی و توریستی به سمت خلخال و سایر مناطق استان اردبیل سرازیر می شوند.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر تلاش قابل قبولی از مسئولان شهرستان برای ایجاد زیرساخت های مورد نیاز برای افزایش زمان ماندگاری گردشگران و همچنین حمایت های لازم از سرمایه گذاران طرح های گردشگری از جمله طرح بام خلخال، پل معلق وسایر طرح های گردشگری اشتغال زا در حال انجام است و مدیریت استان نیز با تمام توان برای حمایت و اجرای طرح های گردشگری منطقه اقدام خواهد کرد.

بهنام جو از تلاش برای تسریع در عملیات اجرایی راه در حال احداث خلخال به منجیل خبرداد و افزود: این جاده نیز از طرح های مهم راه سازی استان اردبیل برای هموار کردن مسیر دسترسی گردشگران به استان اردبیل است که با استفاده از ظرفیت پیمانکار جدید و توانمند عملیات اجرایی طرح شتاب گرفته است.

انتهای پیام/ح

کریستال جایگزین نئوپان خلخال می شود

برچسب ها: عمرانی ، اقتصادی ، دهه فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.