سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدام موثر کشت‌های گلخانه‌ای در ایجاد بهره‌وری و افزایش تولید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرندگفت:کشت‌های گلخانه‌ای در ایجاد بهره‌وری و افزایش تولید در واحد سطح و کاهش مصرف آب اقدام موثری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛رحمانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در مراسم افتتاح یک واحد گلخانه تولید گل و گیاه زینتی، سبزی و صیفی در این شهرستان گفت: کشت‌های گلخانه‌ای در ایجاد بهره‌وری و افزایش تولید در واحد سطح و کاهش مصرف آب اقدام موثری بوده و سیاست جهاد کشاورزی توسعه گلخانه‌ها و استفاده از روش‌های کشت متراکم است.

وی افزود:شهرستان‌مرند به علت کمبود آبی که دارند باید بیشتر به سمت بهره‌وری از آب و روش‌های گلخانه‌ای پیش برود که سطح زیر کشت ما افزایش پیدا کند.

منوچهر رحمانی اظهار داشت: این واحد گلخانه‌ای در زمینی به مساحت 9 هزار و 200 مترمربع و زیربنایی به مساحت 3 هزار مترمربع در اراضی روستای دولت آباد، بخش مرکزی شهرستان مرند افتتاح می‌شود.

وی افزود: با توجه به بحران خشکسالی و محدودیت منابع آبی در راستای تولید محصول سالم خارج از فصل، حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال، این واحد تولیدی به مساحت 3 هزار متر با اعتباری بالغ بر یک هزار و 500 میلیون ریال با آورده خود سرمایه گذار و با اشتغال‌زایی 10 نفر مستقیم و 20 نفر اشتغال غیرمستقیم با تولید 120 هزار گلدان انواع گل رز و 200 تن انواع سبزیجات در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: این تولید یکی از بارزترین مصداق‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است که علاوه بر اشتغال‌زایی نیاز گل شهرستان و شهرستان‌های همجوار را نیز تأمین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند در ادامه تصریح کرد: با فعالیت‌های صورت گرفته توسط واحدهای آموزشی و فنی این مدیریت نسبت به ترویج و اشاعه کشت‌های متراکم گلخانه‌ای تولید سبزیجات و صیفی‌جات، گل و گیاهان زینتی، تولید نشاء گیاهان زراعی و تولید نهال گیاهان دارویی و باغی در قالب برگزاری کلاس‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی شاهد توسعه روز افزون گلخانه‌ها در سطح شهرستان مرند باشیم.

رحمانی با اشاره به لزوم استفاده از منابع آبی به صورت سامانه‌های نوین آبیاری برای کشاورزی ابراز کرد:‌ شهرستان‌ مرند به علت کمبود آبی که دارند باید بیشتر به سمت بهره‌وری از آب و روش‌های گلخانه‌ای پیش برود که سطح زیر کشت ما افزایش پیدا کند.

وی گفت: باید سرمایه‌گذاران را تشویق کنیم و با تسهیل در صدور مجوزهای لازم شرایط را برای مشارکت و حضور فعالانه بخش خصوصی فراهم کنیم و مانع از رکود سرمایه این افراد شویم.

 

انتهای پیام/ش

ضرورت لزوم استفاده از منابع آبی به صورت سامانه‌های نوین آبیاری برای کشاورزی 

برچسب ها: محیط زیست ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.