سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه استماع کنگره؛

اد رویس: حملات سایبری تهدیدی جدی برای امنیت ملی آمریکاست

رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه استماع کنگره حملات سایبری را تهدیدی جدی برای این کشور خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، اد رویس نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا و رئیس این کمیته در جلسه استماع با عنوان «دیپلماسی سایبری آمریکا در عصر تهدیدات فزاینده» که امروز  برگزار شد بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: حملات سایبری و دیگر فعالیت‌های مخرب دولت‌های خارجی، تروریست‌ها و تبهکاران، تهدیدی جدی برای امنیت ملی آمریکا و منافع اقتصادی این کشور در سراسر جهان است. همانطور که جامعه اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی تهدید خود در سراسر جهان در سال ۲۰۱۷ مشخص کرد، دشمنان ما در استفاده از فضای مجازی (سایبری) برای تهدید علیه منافع ما و پیشبرد منافع شان مهارت بیشتری کسب می‌کنند و با وجود بهبود دفاع سایبری ما، تقریبا همه شبکه‌ها و سیستم‌های اطلاعاتی و ارتباطی (ما) برای سال‌ها در معرض خطر قرار خواهد داشت.

در این بیانیه همچنین ادعا شده: تهدیدات سایبری تاثیرات واقعی در جهان دارند. در سال ۲۰۱۵ میلادی، هکر‌های چینی فایل‌های شخصی ۲۰ میلیون کارمند فعلی و سابق فدرال (آمریکا) را به سرقت بردند که یک درز گسترده اطلاعاتی به حساب می‌آید. سال گذشته هکر‌های کره شمالی اقدام به فلج کردن فعالیت بیمارستان‌ها در انگلیس کردند و کشتیرانی بین المللی در هند را متوقف کردند. روسیه با سوء استفاده از فضای مجازی (سایبری) از آن برای حمله به همسایگان خود از جمله استونی و اوکراین استفاده می‌کند و تلاش می‌کند دموکراسی‌های غربی را - که از جمله شامل آمریکا می‌شود - تضعیف کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.