سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چابهار میزبان بزرگترین رویداد علمی طب کشور

بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران به‌عنوان بزرگترین رویداد علمی طب کشور از ۲۶ تا ۲۹ بهمن در چابهار برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، کمیلی  دبیر علمی بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران در نشست خبری اظهار داشت: این کنگره هم به لحاظ تعداد افراد شرکت‌کننده و هم به لحاظ تعدد و تنوع مطالب علمی بزرگترین کنگره علمی طب کشور محسوب می‌شود که هر دو سال یکبار در یکی از استان‌های کشور برگزار می‌شود.

غلامرضا کمیلی افزود: تاکنون بیش از هزار نفر برای شرکت در این کنگره ثبت نام کرده‌اند و قطعا تا روز برگزاری کنگره به آمار متقاضیان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه این کنگره در چهار روز در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار برگزار می‌شود، تصریح کرد: ۱۴ نفر از برحسته‌ترین دانشمندان داخلی و خارجی دنیا در این همایش به عنوان سخنران اصلی حضور خواهند داشت. همچنین ۱۳۰ سخنران در حوزه‌های مختلف پزشکی در سالن‌های مختلف به ایراد سخنرانی می‌پردازند و نتیجه جدیدترین مقالات و مطالعات خود را در این کنگره ارائه می‌دهند.

دبیر علمی بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران ادامه داد: علاوه بر این سخنرانی‌ها ۶۰۰ مقاله در قالب پوستر طی ۳ روز در سالن نمایشگاه‌ها ارائه می‌شود.

کمیلی با اشاره به اینکه چند دانشگاه بزرگ مالزی از جمله حامیان مالی این کنگره هستند، خاطرنشان کرد: دانشمندان بزرگی از کشور‌های کانادا، ژاپن، فرانسه، عمان، پاکستان و آمریکا در برگزاری این کنگره با ایران همکاری کرده‌اند و در زمان برگزاری به چابهار سفر خواهند کرد.

وی با بیان این که سیستان و بلوچستان از شهریور سال ۹۴ برای میزبانی این کنگره انتخاب شده است، گفت: تیمی بالغ بر ۱۰۰ نفر در دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر و بخش خصوصی در این دو سال در حال فراهم کردن مقدمات برای برگزاری این رویداد بزرگ علمی در استان هستند که نتیجه آن در هفته آینده به ثمر می‌نشیند.

دبیر علمی بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران خاطرنشان کرد: ۷۶۵ مقاله برای شرکت در این کنگره به دبیرخانه ارسال شده است که ۸۰ مقاله مربوط به اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های استان است.

کمیلی تصریح کرد: کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی از نظر علمی طیف متنوعی از موضوعات پزشکی و پیراپزشکی را دربرمی‌گیرد که شناخت کارکرد دارو‌ها در بدن، تاثیر ریزگرد‌ها بر فیزیولوژی، سلول‌های بنیادی، نانوداروها، نانوتکنولوژی در عرصه پزشکی، بررسی علمی اعتیاد و ترک آن از جمله موضوعاتی است که در این کنگره به صورت علمی بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: دانشمندان ایرانی مقیم در داخل و خارج از کشور در زمینه‌های گوناگونی مانند سلول‌های بنیادی و درمان سرطان نتایج آخرین تحقیقات خود را در این کنگره ارائه می‌دهند. همچنین این جریان علمی زمینه تبادل اطلاعات و اشتراک‌گذاری نتایج تحقیقات بین دانشمندان ایرانی و خارجی را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/ ع

برگزاری کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران درچابهار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.