سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمانی‌فضلی مطرح کرد؛

کاهش یک میلیاردی قاچاق کالا/ عبور کالای قاچاق با تقویت سیستم ایکس‌ ری کنترل می‌شود

وزیر کشور گفت :براساس آخرین آمار مسئولان رسمی کشور رقم قاچاق ۱۲.۵ میلیارد دلار برآورد شده بود که اکنون به یک میلیارد دلار کاهش یافته است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان عبدالرضا رحمانی‌فضلی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بندرعباس اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در حوزه قاچاق کالا و مواد مخدر، عبور این کالاها و مواد مخدر از مبادی رسمی است.

وی در ادامه افزود: تلاش‌های زیادی صورت گرفته تا با روش‌های فیزیکی و همچنین روش‌های جدید در ایکس‌ری قاچاق کالا کنترل شود.

وزیر کشور تصریح کرد: یکی از ایکس‌ری‌های پیشرفته نسل چهار در گمرک شهید رجایی به بهره‌برداری رسید، این ایکس‌ری قادر است روزانه یک هزار و دویست کانتینر را چک کند.

رحمانی‌فضلی مطرح کرد: روش چک کردن این ایکس‌ری سه مرحله‌ای بوده که به خوبی می‌تواند منطبق با بارنامه تشخیص دقیق دهد.

وی توضیح داد: امید است با تقویت سیستم ایکس‌ری کشور بتوانیم عبور کالای قاچاق از مبادی رسمی به کشور را کنترل کنیم، برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق و مواد مخدر از مبادی غیررسمی نیز دستورالعمل‌های جدیدی در حوزه کوله‌بری توسط دولت تصویب شده که از یک ماه قبل شروع کردیم و می‌توان گفت بیش از 60 الی 70 درصد کوله‌بران تحت نظارت دقیق قرار گرفته‌اند.

وزیر کشور ادامه داد: البته زیرساخت‌های دیگری نیاز است که استانداران، گمرک و دیگر دستگاه‌ها باید انجام دهند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قاچاق کالا از 20 میلیارد دلار به 11 میلیارد دلار کاهش یافته که کار بزرگی است اما باید این کار را ادامه دهیم تا قاچاق کالا به صفر برسد.

انتهای پیام/س

صحبت های وزیر کشور در هرمزگان

برچسب ها: وزارت کشور ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.