سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرهنگ بستو مطرح کرد؛

بیش از 30 سازمان در بحث انضباط اجتماعی دخیل هستند

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: در بحث برقراری امنیت و انضباط اجتماعی بیش از ۳۰ سازمان دخیل هستند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ رضا بستو رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در اولین همایش معتمدین پلیس و رابطان اجتماعی سازمان‌های دولتی با اشاره به اینکه در بحث امنیت و انضباط اجتماعی بیش از ۳۰ سازمان دخیل هستند، اظهار کرد: برقراری نظم و انضباط اجتماعی یکی از وظایف پلیس به عنوان نهاد مردم محور در جامعه است.

وی با اشاره به تنوع ماموریت‌های پلیس و مراجعه ۹۰ درصدی شهروندان برای رفع مشکلاتشان به پلیس، افزود: با توجه به پیشرفت‌های جامعه و فناوری و پیچیدگی روابط اجتماعی، رویکرد پلیس به مردم محوری و جامعه محور تغییر کرده و در این راه با تشکیل نهاد‌های اجتماعی همچون مراکز مشاوره و. تلاش دارد از ظرفیت‌های مردمی در راستای افزایش احساس امنیت و پیشگیری از جرم استفاده کند.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه مردم در امر امنیت دخیل هستند، بیان داشت: هماهنگی بین پلیس و اعضای شورایاری‌های محلات می‌تواند از دغدغه‌ها بکاهد.

سرهنگ بستو، در ادامه با اشاره به ضرورت آگاهسازی از سوی معاونان اجتماعی کلانتری‌های شهر تهران، عنوان داشت: اطلاع رسانی شیوه و شگرد مجرمان، ارایه هشدار‌های اجتماعی و انتظامی، تعامل با نهاد‌های اجتماعی و دولتی همچون آموزش و پرورش از جمله اقدامات موثر پلیس در این زمینه است.

وی در ادامه به اهمیت اصل پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و اظهار داشت: اعضای شورایاری با نیاز سنجی مشکلات و مسایل محله‌های شهر تهران و احصاء این موارد می‌توانند کمک و یاری مفیدی به پلیس برسانند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، در پایان، با اشاره به سه سطح پیشگیری فردی، اجتماعی و سازمانی در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: پیشگیری باید در افراد نهادینه شود، چرا که لازمه هر کاری چه فرهنگی و چه اقتصادی یا اجتماعی، وجود امنیت است.

انتهای پیام/

مراجعه ۹۰ درصدی شهروندان برای رفع مشکلاتشان به پلیس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.