سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانش آموزان باید ارتباط تنگاتنگی با کتابخانه داشته باشند

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت : دانش آموزان نباید فقط کتاب های درسی را مطالعه کنند بلکه مطالعه آزاد نیز برای آنها ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نشستی با مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان سمنان ضمن بیان اینکه دانش آموزان باید از مخاطبان اصلی کتابخانه‌ها باشند گفت : باید برای جذب این قشر به این مکان فرهنگی برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به این مطلب که برگزاری برنامه های فرهنگی مانند:نقد کتاب،نشست کتاب خوان ، رونمایی کتاب و برگزاری مسابقات فرهنگی می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه موثر باشد اظهار داشت:باید دانش آموزان و معلمان از کتاب ها و امکانات کتابخانه ای بهره مند شوند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان خواستار گسترش زمینه های همکاری متقابل و استفاده از ظرفیت های این دو نهاد فرهنگی شد و اظهار داشت: باید از مولفان و نویسندگان فرهنگی و دانش آموزان حمایت مادی و معنوی شود.

محمد دستورانی مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز،با اشاره به این مطلب که آموزش و پرورش دارای پتانسیل بالایی است گفت: باید برای اجرای برنامه های فرهنگی برنامه ریزی شودتا به صورت مطلوب بتوان از ظرفیت های موجودبهره مند شد.

با تاکید بر اینکه بحث کتاب و کتابخوانی از مباحث مهم فرهنگی محسوب می شود اظهار داشت:باید برای این حوزه برنامه ریزی شود و صاحب نظران و کارشناسان راهکارهایی را برای ترویج فرهنگ مطالعه ارائه دهند.

وی با اشاره به فعالیت شبکه های مجازی اظهار داشت:می توان از مطالب مفید فضای مجازی بهره مند شد اما باید به این نکته توجه شود مطالب فضای مجازی جای کتاب را نمی گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان در خاتمه گفت:این نهاد فرهنگی آمادگی لازم را برای همکاری برگزاری برنامه های فرهنگی مشترک با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و حوزه کتاب دارد.

انتهای پیام / ه

فضای مجازی جای کتاب را نمی گیرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.