سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خباز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احساس مردم نسبت به انقلاب کهنه نشده است/قبل از انقلاب اسلامی هیچ آزادی در بیان وجود نداشت

عضو حزب اعتماد ملی گفت: مردم بعد از گذشت حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان از نظام خود دفاع می‌کنند و در همه صحنه‌ها حضور دارند.

محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه انقلاب ملت ما انقلابی اسلامی و فرهنگی است، اظهار کرد: مردم بعد از گذشت حدود 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان از نظام خود دفاع می‌کنند و در همه صحنه‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به دلایل پشتیبانی مردم از نظام، گفت: مردم برای انقلاب هم هزینه مالی و هم هزینه جانی داده‌اند و بیش از صد هزار شهید و هزاران جانباز تقدیم انقلاب کرده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: انقلاب به دین، شرف، حیثیت، اعتقادات و ارزش‌های مردم ربط دارد و برایشان کهنه نشده است یعنی همان احساسی که اوایل انقلاب داشتند، هنوز هم دارند.

خباز اضافه کرد: امروز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب همان روحیه فداکاری و حضور در صحنه را از طرف مردم احساس می‌کنیم چرا که نظام جمهوری اسلامی موجبات سربلندی ایران را در دنیا و منطقه فراهم کرده است و مردم هم از دستاوردهای انقلابی خود دفاع می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اولین ثمره انقلاب  استقلال است، بیان کرد: قبل از انقلاب استقلال نداشتیم یعنی حکومت وابستگی کاملی به آمریکا  داشت و سران کشور بدون اجازه آمریکا هیچ تصمیمی نمی‌توانستند، بگیرند و نیروهای مسلح‌ هم زیر سلطه آمریکا قرار داشت.

استاندار سابق سمنان با اشاره به رای مثبت نمایندگان شورای ملی به طرح خفت بار کاپیتولاسیون، اضافه کرد: طرح کاپیتولاسیون به دلیل اینکه رضایت آمریکا و چند کشور بیگانه دیگر را در پی داشت در مجلس شورای ملی تصویب شد.

خباز تاکید کرد: در سال 52 بنده در لشکر 77 خراسان خدمت می‌کردم و می‌دیدم که یک درجه‌دار و افسر دون پایه آمریکا در جایگاه نیروی مستشار در ارتش ما نقش یک ارباب و سران ارتش نقش رعیت را داشتند و نظرات او را چه کارشناسی و غیر کارشناسی به جان و دل می‌خریدند.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی هیچ آزادی در بیان وجود نداشت، گفت: قبل و بعد از انقلاب از نظر تحقق شعار آزادی  اصلا با هم قابل مقایسه نیستند و امروز وضعیت بسیار بهتر است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: روزنامه‌های کشور به راحتی از هیئت حاکمه و قوه مجریه انتقاد می‌کنند و کسی هم مزاحم آنان نمی‌شود.

خباز با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی مردم خودشان حاکمان را انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: حاکمان کوچکترین نقطه جغرافیایی روستا که 20 خانوار دارد با رای و نظر مردم انتخاب می‌شود و در بزرگترین نقطه جغرافیایی که تهران است مردم مسئولان را برمی‌گزینند.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی قویه مجریه و رئیس دولت به صورت موروثی بود و خواست مردم هیچ اهمیتی نداشت اما امروز مردم  با رای خود نمایندگان مجلس و رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دهه فجر ، امام خمینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.