سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ایستگاه سلامت در پیاده راه فرهنگی رشت

ایستگاه سلامت در پیاده راه فرهنگی رشت برپا شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه عـــــلوم پزشکی گیــــــلان گفت:در ایستگاه سلامت پیاده راه فرهنگی رشت خدمات رایگان ویزیت، کنترل فشار، قند خون، خدمات دندان پزشکی، مشاوره تغذیه و تربیتی و آموزش‌های پیشگیری به شهــــروندان ارائـــه می‌شود.

وی افزود:۷۴ درصد مرگ و میر‌ها را بـــیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت، فشارخون و سرطان‌ها و بیماری‌های قلــــبی و عروقــــی شامل می‌شود که هزینه درمان بسیار سنگینی دارند.

رئیس دانشگاه عـــــلوم پزشکی گیــــــلان با بیان اینکه پیشگـــیری از این بیماری‌ها با روش‌های ساده و معمولی امکان پذیر است افزود: باید این امکانات به راحتی در دسترس شهروندان قرار گیرد.

شاهرخ یوسف زاده چابک اظهارداشت: شهروندان پس از وقوع آسیب به مراکــز درمانی مراجعه می‌کنند، ولی متولیان سلامت باید قبل از ایجاد آسیب به مردم مراجــعه کنند و تلاش همه همکاران ما بر این امر معطوف شده است.

وی از همکاری معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعــــــی شهرداری رشت برای برپایی این ایستگاه سلامت قدر دانی کرد و افزود: ایستگاه سلامت از تاریخ ۱۴ بهمن تا ۱۸ بهمن آماده ارائه خدمات به شهــــــروندان است.

رئیس دانشگاه عـــــلوم پزشکی گیــــــلان تصریح کرد: فـــرهنگ سازی در حوزه رژیم غذایی و فعالیت‌های بدنی می‌تواند آمار بسیاری از بیمـــــاری‌ها مانند فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش دهد.

 

انتهای پیام/م.ع

دایر شدن ایستگاه سلامت در پیاده راه فرهنگی رشت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.