سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احداث گلخانه هیدروپونیک برای اولین بار در شهرستان اهر

گلخانه هیدروپونیک برای اولین بار در شهرستان اهر احداث‌شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر در آیین افتتاح پروژه‌های کشاورزی شهرستان اهر، گفت: گلخانه هیدروپونیک برای اولین بار در شهرستان اهر احداث‌شده است ولی با شرایط فعلی و وضعیت منابع آبی شهرستان نیازمند هستیم تا کشت و توسعه محصولات گلخانه‌ای افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه تا به حال در شهرستان اهر مجوز احداث 9 گلخانه صادر شده است، افزود: از این تعداد 6 گلخانه مورد بهره‌برداری قرار گرفته در کشت گلخانه هیدروپونیک همه مواد از طریق آب انجام می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر ادامه داد: با توجه به تداوم خشک‌سالی در منطقه، توسعه گلخانه‌ها و کشت محصولات گلخانه‌ای می‌تواند در این خشک‌سالی‌ها ما را یاری کند تا بتوانیم با افزایش کشت محصولات کشاورزی معیشت کشاورزان روستایی را تأمین کنیم.

اسدی بابیان اینکه در اراضی که محدودیت خاک وجود دارد در آن اراضی توسعه گلخانه‌ها انجام می‌گیرد، گفت: توسعه گلخانه‌ها در اراضی کشاورزی که محدودیت خاک و سایر عناصر اجازه کشت نمی‌دهد توسعه داد این در حالی است که کشت محصولات گلخانه‌ای میزان بهره‌وری را افزایش می‌دهد.

وی اضافه کرد: مدیریت جهاد کشاورزی اهر از توسعه گلخانه‌ها در روستاها حمایت می‌کند و از روستائیان می‌خواهم در صورتی که کسی قصد ایجاد گلخانه در روستاها کرد آن فرد را یاری داده و حتی خود روستائیان نیز می‌توانند برای افزایش بهره‌وری از محصولات گلخانه‌ای نسبت به احداث گلخانه‌ها در روستاها اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر با اشاره به گلخانه هیدروپونیک، گفت: برای بهره‌برداری از این گلخانه نزدیک به یک میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده است و برای 10 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی می‌کند.

اسدی با تأکید بر اینکه در حال حاضر سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای در شهرستان اهر 15 هزار مترمربع است، یادآور شد: در گلخانه هیدروپونیک می‌توان از هر بوته 74 کیلوگرم خیار برداشت کرد ولی در کشت معمولی راندمان برداشت بین 35 تا 50 کیلوگرم است و در عین حال میزان مصرف آب در گلخانه هیدروپونیک نسبت به سایر تولیدات کشاورزی بسیار کمتر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در راستای تسهیل در رفت و آمد کشاورزان اهری به مزارع، امسال حدود 450 کیلومتر جاده بین مزارع در روستاها احداث‌شده است، بیان کرد: جاده بین مزارع در 45 روستای شهرستان احداث‌ شده و برای احداث این جاده‌ها نزدیک به 450 میلیون تومان اعتبار هزینه کرده‌ایم.

 

انتهای پیام/ش

حمایت از توسعه گلخانه‌ها در روستاها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.