سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای جلوگیری از شکست کسب و کارهای نوین چه باید بکنیم؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از 90 درصد استارت آپ‌های جدید در مسیر خود با شکست مواجه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ استارت آپ‌ها یا همان کسب و کارهای نوپا و جدید، در مسیر خود با مشکلات خاصی روبه‎رو هستند که در بیشتر مواقع خودشان نیز از آن بی‌خبرند؛ مشکلاتی که مدیریت کسب و کار هیچوقت برنامه ای برای آن پیش بینی نکرده است.

امروزه تحقیقات نشان می دهد 90 درصد از  استارت آپ های جدید شکست می خورند؛ همین نکته کافی است تا به دلایل شکست کسب و کارهای نوین بپردازیم و از دلایل آن مطلع شویم.

در دنیای امروز که بازار در هر لحظه تغییر می کند باید مدیریت سازگاری با شرایط جدید داشته باشید؛ یک تصمیم اشتباه می تواند کلید بقای شما را از بین برده و باعث اتمام کار شما شود.

 اخیرا سایت CB insights گزارشی مبنی دلایل عمده شکست استارت آپ ها منتشر کرده است؛ در این گزارش "عدم نیاز بازار به محصول" جزو اصلی ترین دلیل شکست کسب و کارهای نوین معرفی شده است که با 42 درصد در صدر جدول قرار دارد.

نباید فراموش کرد که کسب و کارهای نوین، بر اساس تامین نیاز بازار و دسترسی آسان مشتری تعریف می شود؛ بنابراین مشخص است که اگر بدون برنامه ریزی و اینده نگری کسب و کاری راه اندازی شود، بدون اینکه بازار به آن نیاز دارد با شکست روبه‌رو خواهد شد.

در این گزارش تمام شدن نقدینگی استارت آپ در رده دوم قرار گرفته است؛ برای معرفی کسب و کار باید هزینه های بسیاری انجام داد تا همه گیر شود، در غیر اینصورت حتی با درآمد اولیه مناسب در ادامه راه با شکست روبرو خواهد شد. اتفاقی که بر اساس برنامه ریزی نادرست برای استارت آپ ها اتفاق می افتد.

نداشتن یک تیم مناسب در هر استارت آپی، باعث شکست طرح خواهد شد. برای اینکه بتوانید استارت آپ موفقی داشته باشید باید یک تیم همه فن حریف و مناسب داشته باشید. نداشتن تیم مناسب شاید در ابتدای راه تاثیری بر روند پیشرفت کار نگذارد، اما وقتی شما چند رقیب پیدا کنید، این نقظه ضعف باعث جا ماندن از رقبا خواهد شد.

سایت CB insights بیست دلیل عمده شکست استارت آپ ها به شکل زیر منتشر کرده است.

مسئله مهم دیگر در پیروزی یک کسب و کار نگاه دقیق به صنایع مختلف می باشد؛ اینکه شما در کدام بخش می توانید موفق باشید و یا کدام صنعت بیشتر از بقیه نیاز به کسب و کار جدیدی دارد، باید مورد توجه قرار گیرید.

دانستن میزان شکست استارت آپ ها در دنیای امروز، قدم مهم بعدی برای دانستن این موضوع است که میزان شکست در صنایع مختلف متفاوت است. درک اینکه صنعت شما به چه میزان سخت است یا اجتناب از صنایعی که بیشتر در معرض خطر هستند، می تواند برای اینکه یک شرکت مهم و موفق باشید، مفید خواهد بود.

 

 همانگونه که در تصویر بالا مشاهده می کنید درصد شکست در صنایع مختلف مشخص شده است؛ اطلاعات، ساخت و ساز و تولید صنایعی هستند که حضور در آنها با شکست بالای 50 ردصد مواجه است. پس باید برای حضور در این صنایع یک برنامه ریزی مشخص و مدون داشت تا از شکست در میانه راه جلوگیری کرد.

 به طور کل استارت آپ ها، باید با هدف ارتقاء سطح زندگی مردم، آسان کردن تهیه نیازها و بر اساس نیاز خود بازار برنامه ریزی و ساخته شود؛ در غیر اینصورت این استارت آپ ها با شکست روبرو خواهند شد. برای نمونه می توان اسپرینگ را مثال زد.

spring استارت آپی است که در زمینه سفارش سریع غذا فعالیت می کرد. اسپرینگ در سال 2013 آن هم با سرمایه 110 میلیون دلاری آغاز کرد که در می سال 2017 تعطیل شد. گاگان بیانی مدیرعامل شرکت اسپرینگ در آخرین روز فعالیت این شرکت با اعلام ناراحتی خود می نویسد: بی شک من ناراحت هستم که اسپرینگ نمی تواند به راه خود ادامه دهد. البته اسپرینگ توانسته فضای تحویل غذا را رشد بدهد. تقاضا سریع برای غذای راحت و با کیفیت بالا، یکی از نکات مثبت اسپرینگ بود، اما پیچیدگی تولید مواد غذایی از طریق تحویل در مقیاس چالش بود. این نیز گفتنی است که یکی از دلایل شکست اسپرینگ عدم توانایی رقابت با استات آپ هایی بود که بعد ها روی کار آمد.

گزارش از سعید پیرزاده

انتهای پیام/

دلایل شکست استارت آپ ها چیست؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
مسئولین باید از پیام رسان های داخلی حمایت کنند
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
زنده باد آی گپ و سروش
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
از شما ممنونم که در مورد استارت آپ ها و دنیای فضای مجازی مطلب چاپ می کنید چون دیدم بعضی نسبت به استارت آپ داخلی یک آلرژی دارند و وقتی حرف از آن می شود فکر جایگزینی تلگرام می افتند و بحثی در مورد آن نمی کنند خب شروع خوبی بود.
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
یه عده کلا این محیط رو ول کردند رفتند سراغ ربات نویسی تلگرام و ممبر مجازی فروختن
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
اعتماد باید با عالی ترین وسیله ایجاد شود . مهم ترین مورد مسنجرها هستند . بستر ها هستند . مهم ترین مورد ما می توانیم است...
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
میدانید چرا بی میلی سرمایه گذاران ایجاد می شود ؟ وقتی ما از یک استارت آپ داخلی بدگویی می کنیم و خارجی آن را تبلیغ می کنیم و می گوییم ظرفیت ندارد ، سرمایه گذار هم در مواقع مشابه در طرح های دیگر می گوید این ها نمی توانند بالاخره آنها که دانشمندتر نیستید . پس سعی کنیم حمایت از استارت آپ داخلی را از خودمان شروع کنیم و جلوی تبلیغات منفی را بگیریم.
صدرا
۱۰:۳۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
هزینه بازیابی می تواند کمتر و یا شاید صفر شود بروید تو پیام رسان داخلی تبلیغ کنید به همین راحتی
ناشناس
۱۰:۳۵ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
تو لیست نگاه کنید دانشمند و نخبه ایرانی علم را دارد اما تجربه نه !
محمد زارع
۱۰:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
استفاده از پیام رسان های داخلی
محمد زارع
۱۰:۲۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
سلام استارت آپ ها پشت هم باید باشند و همدیگر را حمایت کنند . الان کار یک عده برنامه نویس بجای خلاقیت و ایجاد استارت آپ شده ربات نویسی تلگرام.
ناشناس
۱۰:۲۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
زمانی که ما به مصرف گرایی صرف رو بیاوریم همین اتفاق هم می افتد زمانی که اصل فضای مجازی برای خودت نباشد همین می شود . وقتی تلگرام که سازنده اش خارجی است و عامل موفقیت ما باشیم همین است اینکه ندانیم چطور در ایران معروف شد . شکست ها و موفقیت ها را او تجربه کرده اگر پیام رسان ایرانی الان حاکم بود می رفتید و می پرسیدید چگونه معروف شده راز موفقیتش چه بوده . نبود تجربه
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
متاسفانه تبلیغات بعضی استارت آپ ها در تلگرام به ضرر آنها تمام شد چون بطور مثال یکی از استارت آپ ها بدون توجه به مجازی و غیر واقعی بودن ممبر یا اعضای تلگرام اقدام به آگهی در آن کانال کرده بود . طرف کانال می سازه چند هزار تا ممبر مجازی ! می خوای تبلیغات کنی توجه کن کانالی که خودش ممبر مجازی می سازه و می فروشه باید در موردش تحقیق بشه خب
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
نمونه اش بحث پیام رسان ها می باشد مگر مرغ همسایه غاز است که ما سمت تلگرام می رویم ؟
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
خوب بود این گزارش صرفا یک ترجمه نبود و واقعا نمودارها و آمار شرکتهای دانش بنیان داخل کشور را تحلیل میکردند.
در داخل کشور اوضاع کسب و کار و کارآفرینی استارت-آپها چگونه است؟
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
در مقابل آنهایی که اصلا صحبت از این موضوع نمی کنند شروع خوبی بود ممنون