سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حزب استقلال انگلیس: برکسیت بهترین اتفاقی است که برای ما رخ داده است

بنیان‌گذار حزب استقلال انگلیس در مصاحبه با اسپوتنیک به مزایای خروج این کشور از اتحادیه اروپا اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، ارتباط انگلیس با اتحادیه اروپا همزمان با انجام مذاکرات برکسیت مورد موشکافی قرار گرفته است. احتمالاً پس از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، کشورهای مختلف از جمله آلمان و فرانسه که دارای اقتصادی قوی هستند با کمبود پول نقد انگلیس مواجه می‌شوند.

پروفسور «آلن اسکد» بنیانگذار حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) در مصاحبه با اسپوتنیک درباره فرآیند خروج این کشور از اتحادیه اروپا مصاحبه کرد.

اسپوتنیک: برکسیت تا چه حد از لحاظ اقتصادی بر اتحادیه اروپا تاثیر خواهد گذاشت؟

آلن اسکد: خارج کردن سالانه 10 میلیارد پوند تقریباً تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار می‌دهد زیرا آنها مجبورند این کمبود بودجه را جبران کنند. برخی از این کشورها مجبور می‌شوند مالیات را افزایش دهند و حتی بودجه صندوق انسجام را که برای مناطق فقیرتر در نظر گرفته شده است، قطع کنند.

این موضوع بسیار ناراحت کننده است و در مناطق فقیرتر پیامدهای سیاسی به جای خواهد گذاشت. ممکن است اتحادیه اروپا بودجه کشورهایی مانند لهستان و مجارستان  را که از لحاظ حقوق بشری خوشنام نیستند، کاهش دهد.

اسپوتنیک: آیا موقعیت لندن به عنوان پایتخت مالی جهانی در پی برکسیت به خطر می‌افتد؟

آلن اسکد: لندن در تمام شاخص ها شماره یک است. لندن بین المللی است، عمیق است، هم خدمات مالی می‌دهد، هم خدمات حقوقی و هم خدمات حسابداری. لندن پشتوانه زبان انگلیسی و سیستم حقوقی انگلیسی را دارد. هیچ جای دیگری در اروپا وجود ندارد که با لندن قابل مقایسه باشد.

اسپوتنیک: آیا یک «برکسیت بدون توافق» بهتر از «برکسیت سخت» نیست؟ آیا فکر می‌کنید برکسیت برای انگلیس یک اشتباه بود؟

آلن اسکد: به نظر من یک «برکسیت بدون توافق» خوب است. در این صورت ما پولی به اتحادیه اروپا نمی‌دهیم. می توانیم به سرعت قوانین خودمان را وضع و تعداد زیادی از قوانین اتحادیه را لغو کنیم. دیگر لازم نیست نگران تعرفه‌های خارجی باشیم و می توانیم فورا با کشورهایی مانند آمریکا، چین و ژاپن قراردادهایی را عقد کنیم.

او افزود ما به سرعت می‌توانیم وضع مهاجرتی خود را تحت کنترل بگیریم و سیستم منعطفی را انتخاب کنیم که برای رفع نیازهایمان مناسب باشد. همچنین از نظر حقوقی مستقل خواهیم شد و نیازی نیست نگران دادگاه اروپا باشیم. پس خروج از اتحادیه اروپا مزایای زیادی دارد.

این سیاستمدار انگلیسی گفت: به نظر من از سال 1945 تاکنون برکسیت بهترین اتفاقی بوده که برای ما رخ داده است. ورود به اتحادیه اشتباه بود و هیچ سودی نصیب ما نشد. دولت همیشه به ما گفته است عضویت در اتحادیه اروپا سودآور بوده ولی ما هرگز توجیه نشده‌ایم.

اسکد اضافه کرد: اگر از اتحادیه خارج شویم باز هم به یک کشور دموکرات مستقل تبدیل می‌شویم و به حالت عادی درمی‌آییم. پس از این دیگر شامل نوار قرمز بروکسل نمی‌شویم، دادگاه‌های خارجی نمی‌توانند ما را محاکمه کنند و بر سیاست‌های مهاجرتی خود کنترل خواهیم داشت.

انتهای پیام/

مصاحبه رئیس حزب استقلال انگلیس با اسپوتنیک درباره برکسیت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.