سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رهاورد پنجمین روز دهه فجر.

کلنگ زنی ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در بخش پلان چابهار

کلنگ ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی مجتمع آبرسانی پلان، تلنگ و پیرسهراب چابهار امروزبا حضور معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، به زمین زده شد.

عبدالاحد ریگی  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: کلنگ ساخت مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی مجتمع آبرسانی پلان، تلنگ و پیرسهراب چابهار امروزبا حضور معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان، به زمین زده شد.

وی افزود:برای ساخت این طرح آبرسانی ۳۵ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

عبدالاحد ریگی بیان کرد: ساخت این مجتمع آبرسانی سبب خواهد شد تا ۷۱ هزار نفر در ۲۶۱ روستای پلان، پیرسهراب چابهار و بخش تلنگ قصرقند از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: مطالعات ساخت این مجتمع آبرسانی در پایین دست سد زیردان قصرقند از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: تاکنون هزار و ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این مجتمع آبرسانی هزینه شده و برای تکمیل آن هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال دیگر مورد نیاز است.

وی طول کل شبکه توزیع مجتمع آبرسانی تلنگ، پیرسهراب و پلان را ۶۰۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: هم اینک ۲۳۰ کیلومتر لوله گذاری برای ۱۱۸ روستا انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: طول کل خطوط انتقال ۳۰۳ کیلومتر است که ۲۵۰ کیلومتر آن اجرا شده و تا سال ۱۴۰۴ بیش از ۱۴۴ هزار نفر از نعمت اجرای این مجتمع آبرسانی بهره مند می‌شوند.

ریگی افزود: حجم مخزن ذخیره زمینی ۲۱ هزار و ۷۲۵ مترمکعب در نظر گرفته شده که چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب آن اجرا شده است.

وی ادامه داد: میزان آب مورد نیاز در این پروژه آبرسانی ۵۲۰ لیتر در ثانیه و ظرفیت تصفیه خانه چهار هزار مترمکعب در شبانه روز در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: از مجموع ۴۳۸ روستای شهرستان چابهار ۴۰۶ روستا با ۴۹ دستگاه تانکر (۲۴ تانکر دولتی و ۲۵ تانکر استیجاری) روزانه برای هر نفر ۱۵ لیتر آبرسانی سیار می‌شود.

وی تصریح کرد: شاخص دسترسی مردم به آب در چابهار ۲۳ درصد است و ۷۷ درصد مردم این شهرستان به آب سالم و بهداشتی دسترسی ندارند.

وی گفت: با تکمیل پروژه آبرسانی به ۲۶۱ روستای تلنگ، پیرسهراب و پلان که هم اینک ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد شاخص دسترسی به آب سالم و بهداشتی در شهرستان چابهار از ۲۳ درصد فعلی به ۳۷ درصد ارتقا پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در  چابهار

برچسب ها: دهه فجر ، وزارت نیرو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.