سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی مرکز ملی پایش فضای کسب و کار مصداق توجه به حقوق شهروندی

معاون امور اقتصادی به تشریح برنامه های این وزارتخانه در حوزه بهبود فضای کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها پرداخت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، سیدحسین میرشجاعیان با بیان برخی از اقدامات این وزارتخانه در حوزه رعایت حقوق شهروندی گفت: برای شفاف‌سازی روند صدور مجوز، سایت ایران مجوز در معاونت امور اقتصادی راه اندازی و ۱۵۰۰ مجوز شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه برای حذف هر مجوز شش ماه زمان لازم است ولی تصویب آن یک روز، اظهار داشت: اگر زمان أخذ مجوز طول بکشد بر اساس ماده ۶۰۰ قانون مجازات جرم است.

میرشجاعیان افزود: آیا کسی بر اساس این ماده محکوم شده است؟ بخش‌های کشور به شکل مجموعه جزایری رشد کرده‌ و باهم مرتبط نشده‌اند به طوریکه در مجموعه ساختار بروکراسی کشور، نهادها سعی می‌کنند کمتر با هم کار کنند و هرکدام کار خودشان را انجام می‌دهند.

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته برای رفع این مساله تاکید کرد:‌ مرکز ملی پایش محیط کسب و کار فضایی است که به راحتی مشخص می‌شود در کدام دستگاه کم کاری شده و پاسخ استعلاماتش نیامده است بر این اساس ما در این مرکز سعی می‌کنیم مجمع جزایر موجود را بهم وصل کنیم و مردم از یک نقطه با حاکمیت حرف بزنند .

وی با بیان اینکه می‌خواهیم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی برای صدور مجوز بوجود آید و عملکردشان پایش شود، گفت: از طریق مرکز دادور، میز خدمت ملی بوجود می‌آوریم که نهادها باید پاسخ افراد را بدهند.

میرشجاعیان تاکید کرد: در نظام دادور که نظام شکایت از صدور مجوزها است، افراد می‌توانند شکایات خود را بیان کنند و دستگاه‌ها باید پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه یکی از پروژه‌های دولت الکترونیک، کارپوشه افراد است تصریح کرد: طراحی این سیستم بر عهده وزارت اقتصاد و تامین زیرساخت با سازمان فناوری اطلاعات است و وزارت کشور هم به عنوان مرجع سوم وارد شده و به‌وسیله کد ملی و کدپستی افراد، اصالت مجوزها قابل پیگیری است و عدالت بوجود می‌آید.

معاون امور اقتصادی افزود: با این کار افراد از تمام نقاط ایران می‌توانند شکایات خود را اعلام کنند و شفافیت در گرفتن مجوزها نیز زیاد می‌شود.

میرشجاعیان با اشاره به رتبه بندی دستگاهای اجرایی خاطرنشان کرد: در سامانه دادور سه مرجع برای شکایت مشخص شده و فرد می‌تواند تا سه مرحله شکایت خود را مطرح کند که مرحله آخر شورای رقابت است که قاضی دارد و حکم صادر می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.