سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۵ درصد مدارس استان یزد فرسوده و غیر ایمن هستند

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت:: استان یزد به ۳۶۰ مدرسه جدید برای سیستم آموزشی خود نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  گفت: در حال حاضر ۳۰۰ مدرسه استان یزد فرسوده و غیر ایمن است که نزدیک به ۳۵ درصد مدارس استان یزد را شامل می‌شود و نیاز به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی دارند.

محمد رضا عارفی افزود: با توجه به افزایش جمعیت و احداث شهرک‌های جدید ۶۰ مدرسه جدید در مرکز استان نیاز است که درمجموع برای کل استان به ۳۶۰ مدرسه جدید با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان نیازداریم.

وی درباره استانداردسازی مدارس در استان یزدهم گفت: درراستای استانداردسازی سیستم گرمایشی و حرارت مرکزی با استفاده از پکیج و رادیاتور در مدارس تاکنون هزار و ۹۰۰ کلاس درس بااعتبار ۳۰ میلیارد تومان استانداردسازی و بخاری‌های نفتی و گازی آن‌ها جمع‌آوری‌شده و هنوز هزار و ۵۰۰ کلاس درس در سطح استان نیاز به استانداردسازی دارد که برای اجرای آن ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد خاطر نشان کرد: برای اولین بار ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات برای کارگاه‌های هنرستان‌های استان یزد خریداری‌شده است و همچنین برای ۵ هزار دانش‌آموز هم تجهیزات آموزشی از قبیل: میز، صندلی، کامپیوتر، تخته وایت برد خریداری و بین مدارس استان توزیع شده است.

عارفی تجهیز و ساماندهی نمازخانه‌ها را از اولویت‌های اصلی اداره کل نوسازی مدارس استان یزد دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه یزد جزء شهر‌های فرهنگی و مذهبی است و خیرین در آن نقش اساسی و کلیدی دارند،۲ هزار مترمربع فرش نمازخانه برای مدارس استان یزد خریداری کرده‌ایم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل گفت:: ۸ هزار مترمربع زیرسازی حیاط مدرسه و ۳۵ هزار مترمربع آسفالت مدارس که شامل ۲۲ مدرسه است انجام‌شده و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان نیز سهمیه قیر در سال جاری برای استان گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار باب مدارس در مناطق کمتر توسعه‌یافته توسط کمیته فرمان اجرایی امام ره (بنیاد برکت) مصوب شده که دو باب به شهرستان بهاباد و دو باب به شهرستان میبد اختصاص‌یافته است که هزینه این چهار باب مدرسه ۴۴ میلیارد ریال است که ۳۲ میلیارد ریال آن توسط بنیاد برکت و بقیه از محل اعتبارات شهرستان تأمین اعتبار شده است.

انتهای پیام/ ا

نیاز استان یزد به 360 مدرسه جدید 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.