سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح مرکز ارتقای شایستگی دانشجویان در شیراز

سومین مرکز ارتقای شایستگی حرفه‌ای دانشجویان استان فارس (SCD) در دانشگاه صنعتی شیراز افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جلیل مقدسی رئیس دانشگاه صنعتی شیراز در مراسم افتتاح این مرکز گفت: مرکز ارتقای شایستگی حرفه‌ای دانشجویان استان فارس (SCD) و همکاری مشترک بین دو مجموعه دانشگاه و اداره کل فنی و حرفه‌ای فارس با هدف توانمند سازی دانشجویان در حال تحصیل است.

حشمت کوشکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این مراسم بیان کرد: مرکز ارتقای شایستگی حرفه‌ای دانشجویان (SCD) در پژوهشگاه ها، موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ها، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی ساختاری نوین و ارتقا یافته برای مراکز دانشگاهی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی تصریح کرد: این مراکز بر اساس طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و فراهم کردن اقدامات لازم و اجرای دوره‌های مهارتی مناسب با نیاز بازار کار و تقاضا زمینه ورود دانشجویان به بازار کار و یا ایجاد کسب و کار را مهیا می‌کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را بیشتر از سایر اقشار جامعه دانست و افزود:بافت کار آموزان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان به سمت تحصیلات دانشگاهی تغییر یافته است.

کوشکی ادامه داد: از ابتدای امسال پس از راه اندازی مراکز اس سی دی در دانشکده‌های شهید باهنر و دانشگاه پیام نور استهبان این سومین مرکز در سطح استان است و انتظار می‌رود تا پایان امسال دو مرکز دیگر نیز افتتاح شود.
انتهای پیام /ت

بهره برداری از مرکز ارتقای شایستگی دانشجویان در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.