سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا از سوی آمریکا

وزیر خارجه آمریکا در دیدار با همتای آرژانتینی خود از احتمال اعمال تحریم‌های نفتی علیه ونزوئلا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از لس آنجلس تایمز، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در سفر خود به آرژانتین اعلام کرد آمریکا در حال بررسی تحریم‌های‌ جدید علیه ونزوئلا است که می‌تواند صنعت نفتی این کشور را فلج کند. وی همچنین به بررسی حمایت این برنامه از سوی کشورهای منطقه آمریکای لاتین خواهد پرداخت.

تیلرسون در سفر دوره‌ای خود به کشورهای آمریکای لاتین، به آرژانتین سفر کرده است. روز دوشنبه تیلرسون با مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین دیدار کرد. این دیدار قبل از سفر وی به لیما برای دیدار با مقامات پرو صورت گرفت.

در این سفر تیلرسون به دنبال جلب حمایت منطقه‌ای برای افزایش فشار بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا است. 

آمریکا پیش از این بیش از 50 مقام رسمی ونزوئلا را به امید منزوی کردن مادورو تحریم کرده است و چندین کشور منطقه آمریکا را در این زمینه همراهی کرده‌اند.

اقدام بعدی آمریکا در این زمینه ممنوعیت فروش نفت ونزوئلا در آمریکا و توقف پالایش نفت ونزوئلا از سوی شرکت های آمریکایی خواهد بود. اما این اقدام بسیار پیچیده به نظر می‌رسد؛ زیرا احتمال آسیب بیشتر به مردم ونزوئلا و نیز زیان شرکت‌های آمریکایی و کشورهای همسایه ونزوئلا که به واردات نفت ونزوئلا وابسته هستند، می‌رود.

تیلرسون درباره اقدامات دولت مادورو مدعی شد: به نظر می‌آید اقدامات مقامات ونزوئلا آنها را به سمت انحطاط پیش می‌برد، انحطاطی که قریب‌الوقوع خواهد بود. علت آن این است که دولت ونزوئلا درباره شرایط موجود در ونزوئلا کاری نمی‌کند و همچنین از مردم این کشور انتظار دارد مدت طولانی‌تری این شرایط را تحمل کنند.

وزیر امور خارجه آرژانتین نیز درباره ونزوئلا هشدار داد. وی در این کنفرانس خبری گفت ما از نزدیک شرایط این کشور را دنبال می‌کنیم تا مطمئن شویم که تعادل مناسبی میان نیازهای مردم ونزوئلا و اقدامات دولت وجود دارد.

تیلرسون و خورخه فایوری، همتای آرژانتینی وی، همچنین در کنفرانس خبری اعلام کردند که کشورهایشان موافق همکاری مشترک برای مبارزه با «جذب سرمایه در آمریکای لاتین» از سوی حزب‌الله هستند.دو طرف توافق کردند تا مشترکا با تلاش‌های حزب‌الله برای افزایش سرمایه‌گذاری در آمریکای جنوبی مخالفت کنند.

تیلرسون تاکید کرد که گفتگوهای وی و همتای آرژانتینی‌اش محدود به حزب‌الله نشده است و هر دو طرف تاکید کردند که همکاری مشترک دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین برای مقابله با اقدامات سازمان‌های فراملی از جمله قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، قاچاق، پولشویی ضروری است.

انتهای پیام/

آمریکا در پی تحریم نفتی ونزوئلا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.