سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازنشر به مناسبت ایام‌الله دهه فجر؛

روایت رهبر معظم انقلاب از دستگیری‌شان توسط ساواک +فیلم

رهبر انقلاب در بازدیدی که در سال 84 از موزه عبرت داشتند خاطراتی از دوران مبارزات انقلابی و شکنجه‌گاه ساواک بیان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبارزات سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۴۱ زمانی که ایشان علیه سیاست‌های ضداسلامی و حکومت پهلوی با نهضت امام خمینی (ره) همراه شدند در قم آغاز شد. رهبر معظم انقلاب، بین سال‌های 1350 تا 1353 کلاس‌های تفسیر و ایدئولوژی را در  مساجدی در مشهد مقدس تشکیل می‌دادند. این کار باعث جذب هزاران جوان مشتاق و علاقه‌مند به این کلاس‌ها و آشنایی آنها با تفکرات اصیل اسلامی شد.

نتیجه روشنگری‌های معظم‌له این بود که ایشان در مجموع در جریان مبارزات با رژیم طاغوت، شش نوبت دستگیر و زندانی شدند. در یکی از این بازداشت‎ها، ساواک  مشهد در دی ماه 1353 با هجوم به خانه آیت الله خامنه ای ایشان  را دستگیر و به کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک شهربانی تهران منتقل و در سلول انفرادی زندانی کرد و به مدت هشت ماه شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین شکنجه‌ها را بر ایشان اعمال شد. 

سی و یک سال بعد، مقام معظم رهبری در سال ۸۴ از شکنجه‌گاه و کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک که به موزه عبرت تغییر نام پیدا کرده است، بازدیدی داشتند و در این بازدید به بیان خاطره و همچنین نحوه دستگیری‌شان پرداختند.

در ادامه ویدیویی از بازدید مقام معظم رهبری از موزه عبرت را مشاهده می کنید.





انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.