سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاشمی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

انتقال آب شرب به استانهای همجوار خوزستان فعلا منتفی است

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در شرایط فعلی اجرای طرح تامین آب شرب استان‌های همجوار خوزستان منتفی شده است.

«فرامند هاشمی‌زاده» معاون عمرانی استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای طرح انتقال آب شرب از خوزستان به استان‌های همجوار، اظهار کرد: با توجه به بحران کم‌آبی و خشکسالی اخیر و بنابر تاکیدات رئیس جمهور در جلسات هیئت دولت، مقرر شد، خوزستان آب شرب استان‌های همجوارش را تامین کند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه در شرایط فعلی اجرای طرح تامین آب شرب استان‌های همجوار خوزستان منتفی شده عنوان کرد: قرار است، وزارت نیرو این طرح را مجددا از نظر مطالعات زیست محیطی، میزان آوردهای آب، سرشاخه‌ها، لحاظ کردن سهم طبیعت در تالاب‌ها، شوری آب و میزان کمیت و کیفیت آن مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد:  وزارت نیرو به تنهایی درباره طرح انتقال آب شرب به استانهای همجوار خوزستان تصمیم‌گیری نمی‌کند و شورای امنیت کشور هم در این زمینه با این وزارتخانه همکاری دارد.

هاشمی‌‌زاده بیان کرد: زمان دقیق اجرای این طرح مشخص نیست و تصور نمی‌کنم تا پایان سال 97 عملیاتی شود.

معاون عمرانی استاندار خوزستان درباره شناسایی نقاط ضعف و قوت مراسم اربعین امسال نیز اظهار کرد: پس از پایان مراسم اربعین چندین جلسه برای شناسایی نقاط ضعف و قوت این مراسم برگزار شده است. یک جلسه در مرز شلمچه بود و جلسه دیگری هم به زودی در مرز چذابه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مرز چذابه کمیته‌ای تشکیل شده که قرار است بخشی از اراضی را به مواکب تحویل دهد، گفت: در خصوص تکمیل طرح‌های گذشته نیز جلسات هماهنگی تشکیل شده و در آستانه رفع همه مشکلات اداری و اعتباری هستیم.

هاشمی‌زاده با بیان اینکه مرز شلمچه زودتر از چذابه بازگشایی شده و به لحاظ زیرساختی پیشرفت بیشتری از چذابه دارد، افزود: البته این پایانه مرزی هم نسبت به سال قبل در زمینه ارائه خدمات به زائران رشد قابل توجهی داشته است.

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: استقرار سرویس‌های بهداشتی و پارکینگ‌ها در پایانه‌های مرزی نقاط ضعف مختصری بود که باید رفع می‌شد، به همین منظور در جلسات برگزار شده این نقاط ضعف را شناسایی کردیم و به دنبال رفع آنها هستیم.

وی تصریح کرد: تکمیل طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام، تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب، شبکه توزیع آب، جاده‌ها، محصور کردن فضای پارکینگ‌ها در حد نیاز و برابر طرح جامع، همچنین استقرار سازمان‌های خدماتی از قبیل پایگاه‌های بهداشت و درمان، هلال‌احمر و نیروهای انتظامی در دست اجرا قرار دارد و محل ساخت و ساز این مراکز هم مشخص شده است.

وی همچنین درباره بازگشایی مرزهای جدید برای برگزاری مراسم اربعین در سالهای آینده، متذکر شد: قرار بود اقداماتی از سمت شهرستان فکه و شوش انجام شود، همچنین مراوداتی از لحاظ امور مرزی و بازدیدهای مرزی صورت گرفته، اما هنوز مصوبه‌ای در این زمینه صادر نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اربعین ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.