سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هرمزگان فعالاترین مرز ترانزیتی کشور

هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور جایگاه نخست ترانزیت را کسب کرد.

داريوش باقر جوان مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،  گفت: در 10 ماه امسال هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور جایگاه نخست ترانزیت را کسب کرد.

وی افزود: در این مدت بندرشهيد رجايی با کسب 36 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی ، مهمترین و فعال ترین مرز ترانزیتی در کشور بوده است.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان ادامه داد: در این مـدت دو ميليون و هفتصد و پانزده هزار و هشتصد و هشتاد تن کـالا از طـریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

باقر جوان گفت: بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه بوده است.

مديركل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان افزود : در این مدت 7 هزار و 614 هزار تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشور ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 20 درصد افزايش داشته است .

وی کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می کند.

ترکمنستان - قزاقستان - گرجستان - آذربایجان - ارمنستان - روسیه – ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای ترانزیتی از کشورمان است.

وی همچنین مرزهای پرویزخان ، بازرگان و شهيد باهنر  را از دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و 72 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور به این مرزها و تنها 28 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.

انتهای پیام/ز

ترانزیت کالا از جاده های هرمزگان

برچسب ها: حمل و نقل ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.