سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیده‌بان حقوق‌بشر:

حکومت بحرین از دادگاه‌ها به عنوان ابزاری برای سرکوب مخالفان استفاده می‌کند

سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرد حکومت بحرین از دادگاه‌ها به عنوان ابزاری برای خفه کردن کامل مخالفان استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، سازمان دیده‌بان حقوق‌بشر اعلام کرد حکومت بحرین تلاش می کند از دادگاه‌ها به عنوان ابزاری برای خفه کردن کامل مخالفان استفاده کند.

ائتلاف جوانان انقلاب چهاردهم فوریه با نزدیک شدن هفتمین سالگرد اعتراضات مسالمت‌آمیز بحرین بر ادامه مقاومت و پایبندی به اهداف آن تأکید کرد. یک سخنگوی این ائتلاف گفت: «هر قدر هم که نیروهای شرور در آمریکا و انگلیس بر ما هجوم بیاورند باقی خواهیم ماند و با تمام عزم و اراده، مردم به خیابان‌ها و میدان‌ها خواهند آمد».

گزارشگر العالم در گزارشی گفت تأکید بر ادامه اعتراضات در حالی است که حکومت بحرین از همه شیوه‌ها برای سرکوب مخالفان استفاده می کند. سازمان دیده حقوق بشر تأیید کرد حکومت این کشور هشت بحرینی را پس از سلب تابعیت از آنان از کشور بیرون رانده است. بهترین شاهد نیز احمد الوداعی، فعال حقوقی است که سلب تابعیت شده است و در لندن پایتخت انگلیس زندگی می کند.

احمد الوداعی در مؤسسه حقوق و دمکراسی بحرین کار می کند و از طرف صدها شخصیت مخالف سخن می گوید که رژیم آل خلیفه آنان را سرکوب کرده است. او گفت: «شماری از اعضای خانواده ام بازداشت و زندانی شده اند». الوداعی با استفاده از شبکه ای از فعالان و تماس‌ها و نزدیکان بازداشت شدگان و نیز با اسناد حقوقی به صورت مداوم تحولات بحرین را پوشش می دهد. او در این باره می‌گوید: «من مصمم تر هستم که این ظلم و ستم پایان یابد و کسی نباید به محض دفاع از حقوق بشر شکنجه شود».

مرکز حقوق بشر نیز با 69 بازداشت از جمله پنج نوجوان فقط طی یک هفته مخالفت کرد. این مرکز در گزارشی اعلام کرد این افراد بین بیست و دوم ژانویه تا بیست و هشتم این ماه بازداشت شدند. این مرکز افزود 15 راهپیمایی مسالمت آمیز برگزار شده است که نیروهای رژیم آل خلیفه دو راهپیمایی را سرکوب کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بحرین ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.