سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هواداران ساکاشویلی در کی‌یف تجمع کردند

صدها تن از طرفداران میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهوری سابق گرجستان و فرماندار پیشین اودسا اوکراین در اعتراض به دولت اوکراین در کی یف پایتخت این کشور تجمع کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تاس، میخائیل ساکاشویلی رئیس جمهوری پیشین گرجستان که در سال ۲۰۱۵ موفق به کسب اقامت دائم اوکراین شد و پس از آن در همان سال به عنوان فرماندار اودسا منسوب شد، حال مدتی است که رهبری گروهی از اپوزیسیون دولت اوکراین به نام «جنبش نیرو‌های جدید» را بر عهده دارد.

بر این اساس، وی با برگزاری تجمعی اعتراض آمیز بیش از هزار تن از طرفداران خود در شهر کی یف خواستار تغییر ساختار قدرت در اوکراین شد.تجمع کنندگان با تاکید بر عدم ناکارآمدی دولت فعلی اوکراین از بی اعتمادی خود به مسئولین فعلی دولت اوکراین سخن گفته و خواستار استعفای رئیس جمهوری اوکراین شده اند.

شایان ذکر است، خواسته معترضین  احضار پروشنکو به دادگاه و تشکیل پارلمان جدید در اوکراین و تصویب قوانین جدید برای ایجاد تغییر در ساختار سیاسی اوکراین است.

گفتنی است،  در جریان این درگیری‌های سیاسی، ویکتور پروشنکو، رئیس جمهوری کنونی اوکراین  ساکاشویلی  را از شهروندی اوکراین خلع کرده و چند روز بعد نیز از سمت فرمانداری شهر اودسا کنار گذاشت.

انتهای پیام/

تجمع هواداران ساکاشویلی در پایتخت اوکراین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.