سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درچهارمین روز از دهه مبارک فجر

افتتاح نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده در یزد

نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده با هدف فراهم آوردن خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده در یزد افتتاح شد.

 
عفتی مدیرکل بهزیستی استان یزد  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ در مراسم افتتاح این مرکز گفت: توسعه مراکز کودک و رفاه خانواده منجر به بهتر زیستن جامعه می‌شود.

 عفتی افزود: در  این مرکز  خدماتی نظیر مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، مددکاری اجتماعی، مشاوره، اردو‌های فرهنگی، تفریحی، فعالیت‌های فوق برنامه و دوره‌ها و جلسات آموزشی ویژه خانواده‌ها تعریف شده است که  بصورت  تمام وقت ارائه می شود.

وی هدف از راه اندازی مراکز رفاه کودک و خانواده را فراهم آوردن خدمات مراقبتی و پرورشی برای کودکان در راستای تحکیم بنیان خانواده اعلام کرد و گفت: آموزش مهارت‌های زندگی به کودکان بر پایه فرهنگ دینی و ملی، ارتقای سطح مهارت‌های والدینی، فراهم آوردن امکان مراقبت از کودکان در ساعت عدم حضور والدین و سرپرستان آن‌ها از دیگر اهداف این مراکز است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به شکل گیری شخصیت کودکان در سنین زیر ۶ سال افزود: بسیاری از عادات، رفتار و شخصیت کودکان در سنین پایین و در طول زمان شکل می‌گیرد و در بزرگسالی نمی‌توان با یک جلسه مشاوره انتظار حل مشکل را داشت.

وی بر ضرورت توسعه مراکز رفاه خانواده و کودک در استان تاکید کرد و گفت: در این مراکز بر اساس بازی، تجربه و خلاقیت و آموزش مهارت‌های زندگی به رشد همه جانبه کودک توجه می‌شود.

انتهای پیام/ ا

نخستین مرکز رفاه کودک و خانواده در یزد افتتاح شد

 

برچسب ها: دهه فجر ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.