سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از چهار طرح علمی در دانشگاه هرمزگان

در چهارمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی چهار طرح علمی در دانشگاه هرمزگان به بهره برداری رسید و از ۲ دستاورد پارک علم و فناوری رونمایی شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، علی اکبر شیخی رییس دانشگاه هرمزگان گفت:کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، مجتمع آزمایشگاه‌های علمی و تحقیقاتی، ابر رایانه محاسبات داده‌های سنگین و مرحله دوم دانشکده فنی و مهندسی از طرح‌هایی بود که با هزینه ۱۵ میلیارد و ۴ میلیون تومان به بهره برداری رسید.

وی افزود: تجاری سازی ماسک جلبک دریایی و مرکز فروش آنلاین ماهی و میگو نیز از دستاورد‌های پارک علم و فناوری هرمزگان است که امروز به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد با ظرفیت ۸۰ هزار جلد کتاب و با مساحت سه هزار و ۹۰۰ مترمربع ساخته شده است.

شیخی افزود: مجتمع آزمایشگاه‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه نیز دارای ۱۰ آزمایشگاه در حوزه‌های مختلف علمی است که در زمینی به مساحت هزار و ۸۰۰ مترمربع ساخته شد.

وی گفت: ابررایانه محاسبات داده‌های سنگین این دانشگاه نیز توانایی محاسبات سریع در حوزه‌های علمی به ویژه فیزیک، ریاضی و مکانیک را دارد.

علی اکبر شیخی با اشاره به اینکه این دانشگاه جزء ۱۰ دانشگاه کشور است که امکان بهره مندی از این ابر یارانه را دارد گفت: توانایی این ابر رایانه معادل ۱۵۸ رایانه معمولی است.

وی افزود: مرحله دوم دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه نیز دارای ۸ کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۳۶۰ دانشجو است.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز در این مراسم گفت: ماسک جلبک دریایی که امروز رونمایی شد از جلبک‌های بومی خلیج فارس تهیه شده که برای ساخت آن ۱۵ سال کار علمی و تحقیقاتی صورت گرفته است.

علی فتا افزود: این ماسک برای معالجه جوش، لک و شادابی پوست صورت و بدن استفاده می‌شود.
در این مراسم قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات گفت: این دستاورد‌های می‌تواند برای شروع تولید علم و فناوری

در دانشگاه هرمزگان و دانشگاه‌های کشور باشد تا دانشگاه علاوه بر وظیفه تربیت نیروی انسانی با دانش در زمینه تولید علم نیز گام‌های بلندی بردارند.

عبدالرضا باقری افزود: در تلاش هستیم که با همکاری صنایع بزرگ هرمزگان و با استفاده از امکانات آن‌ها در جهت مهارت آموزی دانشجویان استان حرکت کنیم.
انتهای پیام/ف

رونمایی از دو دستاورد پارک علم و فناوری هرمزگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.