سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نداشتن مهارت علت بیکاری بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان با اشاره به نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، یکی از دلایل مهم آن را گسترش بی رویه آموزش های عالی بدون مهارت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا جهانگیری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه نیروی کار ماهر بهره وری را ارتقا می دهد، گفت: نگاه علمی صرف دانشگاه به دانشجویان آسیب زاست و بایستی اکنون این سوال مطرح شود که علم بهتر است یا مهارت؟!


وی مهارت را ثروتی دایمی و ارزشمند دانست و تصریح کرد: علی رغم آنکه آموزش های فنی و حرفه ای ۲۰برابر آموزش و پرورش هزینه دارد؛ ولی، فقط ۱/۳درصد بودجه آموزشی سال۹۶ به این آموزش ها اختصاص یافته و این در حالی است که طبق آمار واحد رهگیری، ۶۷درصد آموزش های مهارتی به اشتغال منجر شده است.


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمان بیان داشت: به ازای هر یک درصد رشد اقتصادی نیاز به 100هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری است که می توان با آموزش های مهارتی کوتاه مدت و مشاغل خرد، اشتغال زیادی را با هزینه پایین ایجاد کرد.


وی با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای براساس نیازسنجی انجام می شود، افزود: براین اساس۱۰هزار نفر در سیرجان و ۵ هزارنفر در بردسیر تا دهه فجر سال آینده با کمک بنگاه های اقتصادی منطقه، آموزش های منجربه اشتغال را فرا می گیرند.

انتهای پیام/ی

۶۷درصد آموزش های مهارتی به اشتغال منجر شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.