سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس پلیس فتای استان البرز تاکید کرد:

والدین باید به فناوری‌های روز دنیا مسلط باشند

کارشناس پلیس فتا استان البرز گفت: چنانچه خانواده‌ها نسبت به شیوه‌های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می‌آید.

به گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان البرز با بیان اینکه ارتباط از طریق اینترنت در سال‌های اخیر جایگاه قابل توجهی در بین جوانان و نوجوانان جامعه ما پیدا کرده است، گفت: از این رو ارتباطات سالم در فضای مجازی و لزوم هوشیاری جوانان و خانواده‌ها نسبت به تهدیدات فضای سایبری در درجه‌ی نخست اولویت قرار دارد.

کارشناس پلیس فتا استان البرز با حضور در سالن امام علی (ع) مربوط به مرکز استعداد‌های درخشان شهید باهنر ۳ استان البرز اظهار کرد: برای جلوگیری از هم پاشیدگی خانواده‌ها، والدین باید تا حدودی به فناوری‌های روز دنیا مسلط باشند و آگاه باشند که تغییر در رفتار فرزندان به معنای ایجاد تغییر در طرز فکر آن‌هاست.

این کارشناس فضای مجازی تاکید کرد: هنگامی که بنیان فکری و شخصیت فرزندان به صورت ناصحیح شکل گیرد، راه نفوذ شیادان به حریم خصوصی افراد و محیط امن خانواده باز می‌شود.

وی افزود: چنانچه خانواده‌ها نسبت به شیوه‌های جدید ارتباط فرزندان خود آگاهی و شناخت کافی و لازم را داشته باشند، از انجام بسیاری از جرایم و ارتباطات پنهانی آنان جلوگیری به عمل می‌آید.

این کارشناس پلیس فتا ادامه داد: یک راه مناسب این است که با تشویق فرزندانتان به شرکت در فعالیت‌های اجتماعی به تقویت این‌گونه رفتار‌ها بپردازید و با گذراندن اوقات بیشتر با نوجوانان در فضای حقیقی باعث شوید از نظر عاطفی، احساس خلأ نکنند تا جهت جبران این کمبود به فضای مجازی پناه نبرند.

وی گفت‌: برای پی بردن به اهداف سایت‌های کلاهبرداری در اینترنت باید دو عامل را در نظر داشت یکی شناخت کلاهبرداران و دیگر بستر کلاهبرداری که، اینترنت می‌باشد. همیشه افراد فرصت‌طلب و سودجو برای رسیدن به اهداف نامتعارف با شگرد‌های خاص و فریب افراد ناآگاه اقدام به اعمال کلاهبرداری می‌نمایند.

این کارشناس سایبری پلیس فتا ادامه داد: به فرزندانتان یادآور شوید کاربران در دنیای مجازی می‌توانند خود را با شخصیت‌ها و اسامی گونان و غیرواقعی معرفی کنند و در شبکه‌های اجتماعی، چت‌روم ها، سایت‌ها و ... فعالیت کنند پس هرگز به افراد در دنیای مجازی اعتماد نکنید، زیرا این امکان وجود دارد که با هویت دروغین خود را به شما معرفی کرده باشند.

وی در ادامه به مدیریت اطلاعات اشاره کرد و گفت: قوانین داده‌های شخصی را به فرزندانتان گوشزد کنید و برای اینکه اطلاعات شخصی ما ربوده نشود یا کمتر آسیب پذیر باشد، باید اطلاعات مالی و شخصی خود را به خاطر بسپاریم و به طور مرتب آن‌را کنترل نمائیم و از آن‌ها به دقت نگهداری کنیم.

این کارشناس سایبری تصریح کرد: فریب‌ها و کلاهبرداری‌های اینترنتی معمولاً از یک الگوی شبیه به‌ هم پیروی می‌کنند که ابتدا از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و سپس از قربانیان خواسته می‌شود به این تماس پاسخ دهند و بعد از اینکه طعمه به دام شکارچیان افتاد، آنان سعی می‌کنند اعتماد قربانی را جلب کرده و در انتها به بهانه‌ای از او در خواست پول می‌کنند پس همیشه در هنگام روبرو شدن با موضوعاتی از این قبیل شباهت الگو‌های کلاهبرداری اینترنتی را مدنظر قرار داده تا به دام ترفند‌های آن‌ها قرار نگیرید.

کارشناس تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا استان البرز در پایان ضمن معرفی سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir گفت: در صورت برخورد با موارد مجرمانه و مشکوک می‌توانید از طریق بخش ارتباطات مردمی سایت پلیس فتا این موارد را گزارش نمائید

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.