سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخبر مطرح کرد:

آغاز ساخت ۱۰۰۰مدرسه دوم بنیاد برکت در مناطق کمتر توسعه یافته / ۳۶۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم

رئیس ستاد فرمان اجرایی امام (ره) از ساخت سری دوم ۱۰۰۰مدرسه بنیاد برکت خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امضای تفاهم نامه ساخت ۱۰۰۰ مدرسه دوم برکت در مناطق کمتر توسعه یافته با حضور سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش، مخبر رئس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مهراله رخشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و مسئولان بنیاد برکت صبح امروز در محل این ساختمان برگزار شد.

در این مراسم مخبر دزفولی رئیس ستاد فرمان امام (ره) عنوان کرد: باید بدانیم انقلاب خدمات بزرگی داشته است و کارهایی که در کشور انجام شده است با مقیاس بزرگی به وقوع پیوسته است.

وی ادامه داد: نباید ناکارآمدی افراد به پای نظام نوشته شود و مشکلی که همه را آزار می دهد مشکل اشتغال است که با توجه به نعماتی که در کشور داریم می توان این معضل را رفع کرد.

رئیس ستاد اجرایی امام (ره) تصریح کرد: باید از دستاوردهای نظام دفاع کنیم و البته در کنار این دفاع باید کوتاهی‌ها را بدون هرگونه مضایقه منعکس کرد.

اهدای 300 مدرسه برکت به مناطق محروم

مخبر تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به نهادی تمام خدمت گذار تبدیل شده است و البته مدرسه سازی بخشی از اقدامات ماست و ۳۶۰هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم یا در حال ایجاد شدن است.

وی افزود: امروز کار ۱۰۰۰ مدرسه دوم را آغاز می کنیم البته ۴۳۷مدرسه را امروز قرارداد می بندیم و بین ۲۵۰تا ۳۰۰مورد مدرسه را به مناطق محروم اهدا کنیم و حدود ۳۰۰میلیارد تومان باید سرمایه گذاری کنیم چراکه کار در آموزش و پرورش هزینه نیست و رسیدگی به آموزش و پرورش راه موفقیت نظام است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یادآور شد: در زلرله کرمانشاه تنها ساختمان مدارس آسیب ندیدند و امیدواریم با حمایت نوسازی مدارس کارهای فاخر و مطمئنی تحویل نظام دهیم.

متذکر می‌شود؛ بر اساس این تفاهمنامه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) از طریق بنیاد برکت و با هماهنگی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس یک هزار مدرسه دیگر برکت را تا پایان سال 1400 در مناطق کمتر توسعه یافته کشور خواهد ساخت.

تاکنون 1000 مدرسه برکت با 6 هزار کلاس درس و حجم سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام ( ره) برای استفاده دانش آموزان مناطق کمتر توسعه یافته تبه آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

2050 روستا زیر پوشش مدارس برکت

تعداد 2 هزار و 50 روستا زیر پوشش مدارس برکت قرار گرفته اند و ظرفیت دانش آموزپذیری مدارس بهره برداری شده بنیاد برکت حدود 130 هزار نفر است.

با احداث و تکمیل مدارس جدید برکت تا پایان سال 1400 شمار مدارس ساخته شده از سوی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) به 2 هزار واحد خواهد رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.