سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراهانی پس از شنیدن گزارش رسولی مطرح کرد؛

تنها 5 درصد هزینه‌های شهرداری بابت پرداخت بدهی‌ها بوده است

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه 78 درصد هزینه‌‌کرد شهرداری در حوزه هزینه های جاری بوده است، گفت: 16 درصد هزینه‌کرد شهرداری بابت فعالیت‌های عمرانی بوده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، پس از شنیدن گزارش رسولی در خصوص درآمد و هزینه شهرداری تهران ضمن تشکر از او اظهار کرد: این گزارش نگران کننده است، زیرا طبق این گزارش ترکیب منابع شهرداری شامل درآمدها 20 درصد، منابع حاصل از واگذاری دارایی‌ها 31 درصد و منابع حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی 49 درصد بود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این منابع زنگ خطری برای اقدام هر چه سریعتر ما برای اصلاح مالیه شهرداری تهران است، خاطرنشان کرد: اگر این وضعیت را اصلاح نکنید ما هم در بدهی سازی شهرداری برای اداره شهر شریک هستیم.

وی افزود: باید به این شراکت مبتنی بر بدهی خاتمه داد و با اتخاذ تدابیر ویژه ضمن رونق بخشیدن به سرمایه گذاری برای اداره شهر منابع پایدار برای شهر را تأمین کرد و از ارتقای بهره وری و کاهش هزینه های غیرضروری، پرداختن به فعالیت های غیرمرتبط با مأموریت های ذاتی شهرداری برای کاهش هزینه اداره شهر بهره گیری کرد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای ترسیم وضعیت واقعی هزینه ها لازم است خزانه دار شورا در گزارش آتی خود سهم هر یک از مأموریت های شهرداری در هزینه ماه را تعیین کنند تا اعضای شورا بدانند این مبلغ در چه مأموریت هایی هزینه شده است.

فراهانی با بیان اینکه 78 درصد هزینه ها در حوزه هزینه های جاری انجام شده است، گفت: متأسفانه تنها 16 درصد بابت هزینه های عمرانی و نگهداری شهر در قالب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای هزینه شده است.

عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: تنها 5 درصد بابت باز پرداخت وام‌ها و بدهی های شهرداری هزینه شده است.

انتهای پیام/

هزینه‌کرد 16 درصدی شهرداری تهران در حوزه‌های عمرانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.