سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بعیدی‌نژاد:

رئیس موزه‌ انگلیس تخت جمشيد را يكی از نادرترين ميراث‌های تمدنی بشر می‌داند

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس در اینستاگرام نوشت رئیس موزه‌ی انگلیس پاسارگاد و مجموعه‌ی تخت جمشيد را يكی از نادرترين ميراث‌های تمدنی بشر دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس و رئیس تیم کارشناسی هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با انتشار پستی در صفحه‌ اینستاگرام از ملاقات خود با رئیس موزه‌ی انگلیس نوشت و در آن ذکر کرد که رئیس موزه‌ انگلیس پس از سفر به ایران به بعیدی‌نژاد گفته است پاسارگاد و مجموعه تخت جمشید یكی از نادرترین میراث‌های تمدنی بشر است.

بعیدی‌نژاد در اینستاگرام نوشت:

"بعد از بازگشت رئیس موزه ی بریتانیا از سفر خود به ایران برای پیگیری برخی اقدامات مشترك به ملاقات وی در لندن رفتم. ایشان از بازدید از خود ایران كه برای اولین بار صورت می گرفت بسیار راضی و خوشحال بود و بسیار تحت تاثیر شكوه و عمق تمدن ایران قرار گرفته بود. وی اهمیت ویژه ی تمدن ایران را در تاثیر پذیری حوزه ی تمدنی خاورمیانه و آسیای صغیر از یكطرف و هند و حتی چین از سوی تمدن ایران می دانست. پاسارگاد و مجموعه ی تخت جمشید را یكی از نادرترین میراثهای تمدنی بشر می دانست. در خصوص برنامه های آینده همكاری بین موزه ایران و موزه ی بریتانیا صحبت شد و قرار شد موارد این همكاریها در قالب همكاریهای كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شوند.

بعد از ملاقات فرصت مناسبی پیش آمد كه از بخش ایران در موزه ی بریتانیا كه كه از جمله نگهدارنده ی منشور كورش میباشد بازدید نماییم.

منشور كورش كه در جریان فتح بابل توسط كورش در همان شهر بنا نهاده شد، متعلق به بیش از پانصد سال قبل از میلاد مسیح بوده و بازگرداندن صلح و ثبات به سرزمین بابل توسط كورش را روایت می كند. منشور كورش سمبل صلح دوستی و اعتقاد ایرانیان به روابط مسالمت آمیز با دیگر ملتها و همچنین نوع دوستی و فداكاری آنها در راه كمك به دیگر ملتها میباشد. روایت آزاد ساختن بابل از یوغ سلطه دیگران و اعطای آزادی به مردم برای عمل به اعتقادات دینی خود توسط كورش، در كتاب مقدس نیز به صراحت مورد تكریم قرار گرفته است."

انتهای پیام/

سفر رئیس موزه‌ی انگلیس به ایران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
باید به اریایی بودن خود افتخاربکنیم