سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل؛

طرح تله سیژ شابیل و مجتمع آب درمانی لاهرود اجرا می شود

استاندار اردبیل گفت: طرح تله سیژ شابیل و مجتمع آب درمانی بخش لاهرود در مشگین شهر توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در سفر به بخش لاهرود بیان کرد: مشگین شهر بویژه بخش لاهرود از قابلیت های خوب گردشگری برخوردار می باشد و برای تقویت زیر ساختهای این بخش و توسعه گردشگری اقدامات اساسی در حال انجام است.

وی همچنین از اجرای طرح گردشگری شیروان دره سی در دامنه کوه سبلان و در بخش لاهرود شهرستان مشگین شهر خبر داد.

وی با اشاره به جاذبه های کوه سبلان و طبیعت پر برف آن گفت: با اجرای طرح 'زمستان بیدار' و با تقویت بخش گردشگری زمستانی در این منطقه می توان به تحول اقتصادی و افزایش درآمد مردم منطقه کمک کرد.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز وی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مقایسه دوران قبل وپس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته و یکی از مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی را پیشرفت علمی کشوردر زمینه های مختلف دانست.

وی با بیان قابلیت های منطقه لاهرود بر توجه بیشتر مسئولان به رفع مشکلات این بخش تاکید کرد.

حجت الاسلام صفری امام جمعه لاهرود نیز در سخنانی به بیان مشکلات منطقه بر بهره مندی اراضی و باغات منطقه از شبکه پایاب سد سبلان، بازنگری طرح تفصیلی شهر لاهرود ورسیدگی به مشکلات روستاهای تابعه تاکید کرد.

بخش لاهرود از توابع شهرستان مشگین شهر می باشد. از جاذبه‌های گردشگری این بخش می‌توان به آرامگاه امامزاده سید ابراهیم لاهرود، چشمه‌های آبگرم قوتورسویی و شابیل، غار تاریخی لاهرود و تفرجگاه داغلار باغی اشاره نمود.

در نزدیکی شهر لاهرود مرکز این بخش در 20 کیلومتری جنوب شرقی مشگین شهر و در دامنه کوه 4811 متری سبلان دره ای واقع شده است.

ارتفاع این منطقه 2 هزار و 200 متر و مساحت آن 75 کیلومتر مربع می باشد. شیران دره منطقه ای عمیق و عریض می باد و بریدگی‌های دیواره‌های صخره‌ای چشم اندازی خاص به آن داده است.

انتهای پیام/ح

مشگین شهر از قابلیت های خوب گردشگری برخوردار است

 

برچسب ها: گردشگری ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.