سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ده هاطرح‌های افتتاح شده دهه فجر در آذربایجان شرقی

ده‌ها طرح در سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی در مناطق مختلف آذربایجان شرقی به بهره برداری رسید

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ هفت طرح عمران شهری شهرداری منطقه ۴ تبریز شامل کانال دفع آب‌های سطحی ستارخان، ساختمان پست برق خادم گمرک در خیابان بهار، روشنایی اطراف میدان آذربایجان، اصلاح نورپردازی تقاطع غیر همسطح میدان جهاد، مرمت و بازسازی مسجد آیت‌الله انگجی، سه دهنه پل عابر گذر در خیابان شهیدان ذاکر و طرح‌های مختلف کفسازی، پیاده‌روسازی و تحکیم معابر با هزینه کرد بیش از ۷۰ میلیارد ریال، امروز افتتاح شد.


۴ طرح عمرانی هم در مراغه شامل مقاوم سازی ۸۱۷ واحد مسکونی روستایی، طرح فاضلاب شهرک امیر کبیر، مرحله دوم طرح فاضلاب شهرک سهند و بخشی از شهرک امام حسن به بهره برداری رسید.


برای اجرای این طرح‌ها در مجموع ۱۸ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال هزینه شده است و هزار و ۷۰۰ خانوار شهری و روستایی از مزایای آن بهره‌مند شدند.


در شهرستان سراب هم یک واحد تولید صنایع پلاستیک افتتاح شد.


سهراب اشرافی، رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سراب گفت: این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع کیسه نایلونی و اشتغالزایی مستقیم برای ۷ نفر، در زمینی به مساحت ۷۰۰ مترمربع احداث و برای ساخت آن ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.


در شهرستان آذرشهر هم قنات سیدآباد قاضی جهان که در حادثه سیل ۲۵ فروردین امسال تخریب شده بود، به منظور آبیاری ۷۰ هکتار از زمین‌های زراعی منطقه با هزینه کرد ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.


در شهرستان هوراند هم آسفالت ریزی، جدول گذاری و بهسازی ورودی شهر با هزینه کرد بیش از ۹ میلیارد ریال انجام و امروز افتتاح شد.


در شهرستان هریس طرح آبرسانی به روستای پارام برای تامین آب آشامیدنی ۲۵۰ خانوار این روستا با هزینه کرد بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.


سه طرح عمرانی - خدماتی شامل زیر سازی، جدول کشی و پیاده راه، آسفالت خیابان انقلاب بخش لیلان و ۸۷ دستگاه اندازه گیری و کنترل آبیاری شبکه زرینه رود در مجموع با هزینه کرد ۲۰ میلیارد ریال در شهرستان ملکان افتتاح و راه اندازی شد.


چند طرح هم در شهرستان اهر شامل بهسازی و آسفالت راه روستای زردخانه، طرح هادی و ساختمان مرکز سلامت روستای ورگهان افتتاح شد.


برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.


بهره برداری از چند طرح عمرانی هم با هزینه کرد بیش از ۶۴ میلیارد ریال در بخش ترکمانچای میانه آغاز شد.


گازرسانی به روستای کسجین، ایستگاه تقلیل فشار گاز CGS و TBS، باشگاه ورزشی و آسفالت معابر شهر ترکمانچای و بهسازی و نوسازی ۶۳ مسکن روستایی از جمله این طرح هاست.


طرح‌های عمرانی - خدماتی شهرستان بستان آباد هم با هزینه کرد بیش از ۲ میلیارد ریال امروز افتتاح شد.


این طرح‌ها شامل خانه ورزش روستای طوراقیه، اجرای جداول آبرو و جدول گذاری و بهسازی معابر روستای آتباتان و زیرسازی وآسفالت راه ۳ و نیم کیلومتری روستای شیرین بلاغ است.


طرح‌های عمران روستایی بخش مرکزی اسکو هم شامل بهسازی و آسفالت، سامان دهی معابر، جمع آوری آب‌های سطحی و اجرای کف و پیاده راه روستا‌های باویل، بایرام، گنبرف و کردآباد امروز به بهره برداری رسید.


اجرای این طرح‌ها بیش از ۱۵ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است.


ساختمان مرکز جامع سلامت روستای مردانقم هم با ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه در سومین روز از دهه فجر در شهرستان خداآفرین افتتاح شد.


گاز رسانی به روستا‌های زاویه و زیریان در بخش مرکزی شهرستان کلیبر با هزینه کرد بیش از ۴ میلیارد ریال افتتاح و ۶۹ خانوار این روستا‌ها از گاز لوله کشی بهره‌مند شدند.


افتتاح واحد مسکونی مددجویی در روستای یوز بند، آسفالت ۸ و نیم کیلومتر از راه روستای انباستیق، بهسازی، شن ریزی و آسفالت راه روستا‌های گلدرق و اوزی، آبرسانی به روستای ۲۵ خانواری علویق و یک واحد قالیشویی با اشتغالزایی مستقیم برای ۶ نفر از دیگر طرح‌های افتتاح شده در شهرستان کلیبر بود.


برای اجرای این طرح‌ها در مجموع حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.


برق رسانی به روستا‌های خوراشا، کلغای، بالوجه، کوربلاغ و احداث شبکه توزیع برق روستای لنبران و همچنین طرح زیرسازی و آسفالت روستای گویجه سلطان در شهرستان ورزقان هم با هزینه کرد ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/خ

 

طرح‌های افتتاح شده دهه فجر در آذربایجان شرقی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.