سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مریم گوکا در اختتامیه کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی:

دنیا باید از حالت پنج قطبی خارج شود/ ترکیه خواستار افزایش نقش جاده راه ابریشم است

معاون ریاست خارجه حزب ای کی ترکیه گفت:دنیا باید از پنج قطبی بودن خارج شود و کشورهای مختلف کنار هم باشند و بتوانند نقش خود را ایفا کنند .

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم گوکا معاون ریاست خارجه حزب ای کی ترکیه در دومین روز بیست و نهمین کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی گفت: جاده ابریشم می تواند مشکلات موجود را حل و تفاوت های فرهنگی را به یکدیگر نزدیک کند.

وی ادامه داد: با استفاده از راه ابریشم می توانیم اختلافات را کاهش دهیم. جاده ابریشم ارتباطات زیادی ایجاد می کند ما مسئولیت داریم که این جاده را احیا کنیم.

مریم گوکا تاکید کرد: اردوغان و رئیس جمهور چین در 2015 جلسه ای داشتند، درباره جاده ابریشم صحبت کردند و ایده ها را بررسی کردند.

وی با بیان اینکه ترکیه از مسئولیت خود در جاده راه ابریشم آگاه است، تصریح کرد: حزب ما تلاش های زیادی برای فعال کردن جاده ابریشم انجام داده است. ترکیه در ایده های جدید خود در مورد جاده ابریشم می خواهد نقش این جاده را در انتقال نفت و گاز گسترش دهد.

معاون ریاست خارجه حزب ای کی ترکیه ادامه داد: کشور ما نقش خود رابرای دفاع از مسلمانان میانمار به درستی ایفا کرد ما تلاش های زیادی کردیم اما کافی نیست.

وی افزود: دنیا باید از پنج قطبی بودن خارج شود و کشورهای مختلف کنار هم باشند و بتوانند نقش خود را ایفا کنند .

در ادامه داتو مقام مالزی عضو مجمع مشترک چین و مالزی اظهار کرد: این مجمع با این ایده که اقتصاد کشور چین و مالزی را به کشورهای دیگر متصل کند، به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه با توسعه همکاری های مشترک می توانیم یک همکاری و همزیستی در زمینه کشورهای عضو شانگهای به وجود آوریم، ادامه داد: رابطه ای که چین با دیگر کشورهای آسیایی دارد، مهم است و از این راه گسترش همکاری ها با دنیا، می خواهیم موقعیت های اقتصادی زیادی به وجود آوریم.

عضو مجمع مشترک چین و مالزی گفت: امید است همه ما بتوانیم به منافع مشترک دست یابیم و به رشد خوبی برسیم، برای رسیدن به این اهداف بهتر است در کنار هم باشیم و به هم کمک کنیم.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.