سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میرباقری در اختتامیه کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی:

راه ابریشم می تواند تبدیل به الگویی نو برای بشریت شود/مشکلات جهان ناشی از سلطه امپراتوری دلار است

عضو خانه احزاب ایران گفت: راه ابریشم می تواند تبدیل به الگو نو برای بشریت شود، این راه همیشه پیوند دهنده قلوب ملت های منطقه آسیا بوده است.

به گزارش  خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد میرباقری عضو خانه احزاب ایران در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی که صبح امروز در سالن اجلاس سران آغاز شد، اظهار کرد: ما بردگان بی جیره و مواجب در ساختار غلط جهانی هستیم، مردم از فریب خوردن های دائمی توسط غول های رسانه ای، تبلیغات  و تفکر ظالمانه لیبرالیسم و کاپیتالیسم خسته شده اند.

وی ادامه داد: احزاب نباید با ایستادن در مقابل مردم به عنوان بردگان این تفکر و تئوری کثیف معرفی شوند. این تفکر ظالمانه باعث جدایی بین مردم و دولت ها می شود.

میرباقری با بیان اینکه تفکر سلطه نه تنها هیچ کارآمدی برای مردمش ندارد بلکه برای خودش هم چیزی ندارد، گفت: جهان بدون تفکر جنگ ها، بی عدالتی ها ، بی اخلاقی ها ، برده داری ها، خشونت ها و ظلم ها را شاهد است.

وی تاکید کرد: تمام احزاب دنیا باید برای تغییر این تفکر و تئوری اهتمام ورزند تا انسانیت از دست آنها نجات یابد. دور نیست که ببینیم پس از پایان جنگ سرد و سقوط یکی از بال ها یعنی کمونیسم، بال دیگر یعنی لیبرالیسم سقوط کند. پس از آن جهان زیبا، اخلاقی، الهی و عاری از ظلم خواهد شد.

عضو خانه احزاب ایران با بیان اینکه لیبرالیسم خالق تمام جنگ ها و خشونت های جهان است، اضافه کرد: جنگ های سی ساله در اروپا و خشونت در جهان اسلام ماحصل لیبرالیسم است. جنگ بین دو تفکر اسلامی یعنی شیعه و سنی نیست بلکه جنگ از نطفه لیبرالیسم و کاپیتالیسم متولد شده است.

میرباقری یبان کرد: سنی ها در گروزنی چچن و شیعیان در ایران افراطی گری را محکوم کرده اند. توجه کنید که عربستان نمایانگر اهل سنت نیست، بلکه آنها در حال مدیریت جبهه تکفیری وهابی هستند.

وی تصریح کرد: درگیری برای صلح یا جنگ نیست بلکه برای عدالت یا بی عدالتی است. این جنگ بین ادیان نیست بلکه بین ظالم و مظلوم است. مذاکرات بین این دو تفکر سودی نخواهد داشت، اما مقاومت و تخریب این تئوری ظالمانه، جز سود برای جهان چیز دیگری نخواهد داشت.

میرباقری گفت: راه ابریشم ارزش واقعی خود را جز با تنظیم قوانین الهی، فطری و اخلاقی به جای ابزار و برده سیستم سلطه بودن نخواهد یافت. ما باید برای رشد و رستگاری تمام بشر تلاش کنیم و ساختار قدرت آینده جهان را تغییر دهیم.

عضو خانه احزاب ایران تاکید کرد: راه ابریشم می تواند یک الگو نو برای بشریت شود. راه ابریشم همیشه پیوند دهنده قلوب ملت های منطقه با یکدیگر بوده است و خواستار تکامل و پیشرفت همه آنها با هم است.

میرباقری اضافه کرد: مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بشریت، ناشی از سلطه کاپیتالیسم و امپراتوری دلار بر جهان است. احزاب باید نقش های مدیریتی و قدرت گیرانه خود را وا نهاده و نقش هدایت گری خود را حتی زمانی که قدرت را در دست ندارند، برجسته کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانه احزاب ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.