سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرطان معده شایع ترین سرطان در همدان

سرطان معده شایع ترین سرطان در همدان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ دکتر عباسی ،فوق تخصص خون گفت :سرطان معده در ایران دومین و در استان همدان اولین سرطان شایعی است که افراد به آن مبتلا می شوند که مهمترین علت مرگ در کشور و استان سرطان است.

وی با بیان اینکه  علل بیماری و عوامل افزایش خطر ابتلا به چند عامل بستگی دارد گفت : با بالا رفتن سن به ویژه بعد از 50 سالگی  ابتلا به سرطان معده  افزایش می یابد.خطر ابتلا در افرادی که سابقه خانوادگی سرطان معده را دارند به ویژه بستگان درجه یک شامل پدر-مادر-خواهر-برادر-افزایش می یابد.

دکتر عباسی افزود: عفونت طولانی مدت معده با  باکتری میکروب هلیکو باکتر پیلوری  ابتلا به سرطان معده را 2 تا 6 برابر می کند.خطر سرطان معده در افراد سیگاری تقریبا دو برابر افراد غیر سیگاری است.

این فوق تخصص کم تحرکی ، مصرف زیاد ترشی ها ، مصرف زیاد غذاهای دودی ،  کار در صنایع لاستیک سازی ومعادن زغال سنگ را از عوامل ابتلا به بیماری سرطان دانست.

وی با توجه به علایم سرطان معده اظهار کرد :کاهش وزن ودرد شکمی مداوم شایع ترین علایم در زمان تشخیص هستند.

این فوق تخصص با بیان اینکه می توان از این سرطان پیشگری کرد خاطر نشان کرد :مصرف روزانه حداقل 5 واحد میوه وسبزی تازه ، کنترل وزن ، استفاده از غلات سبوسدار، استفاده از ماهی و مرغ به جای گوشت قرمز ، اجتناب از مصرف سیگار و الکل،درمان عفونت هلیکوباکتر پیلوری در صورت ابتلا واجتناب از مصرف غذاهای مانده می توان از این  بیماری پیشگیری کرد .

انتهای پیام/م

سرطان معده شایع ترین سرطان  بین همدانی ها 

برچسب ها: سرطان ، اخبارپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.