سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حریری: لبنان آوارگان سوری را مجبور به بازگشت به کشورشان نمی‌کند

نخست وزیر لبنان اعلام کرد بیروت آوارگان سوری را علی‌رغم میلشان مجبور به بازگشت به سوریه نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الشرق الاوسط، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، روز پنج شنبه تاکید کرد موضع دولت لبنان درباره آوارگان سوری بسیار شفاف است. هیچ کس قصد وادار کردن آوارگان سوری برای بازگشت به سوریه در صورتی که تمایل نداشته باشند را ندارد.

او که در یک کنفرانس خیریه در بیروت سخنرانی می‌کرد، خواستار کمک‌های بشردوستانه 2.68 میلیارد دلاری برای بحران پناهجویان شد و هشدار داد که آوارگان سوری در صورتی که حمایت کافی را دریافت نکنند، به کشورهای دیگر مهاجرت خواهند کرد.

نخست وزیر لبنان گفت: ما نیازمند کمک‌های بیشتر از سوی جامعه بین‌الملل هستیم؛ زیرا ما در حال ارائه خدمات عمومی به جامعه بین‌الملل هستیم. اگر ما و جامعه بین‌المللی اقدامات کافی در جهت کمک به این آوارگان را انجام ندهیم، آنها لبنان را به مقصد کشور دیگری ترک خواهند کرد.

بنا به آمار سازمان ملل، بیش از یک میلیون آواره سوری پس از وقوع جنگ در سوریه در سال 2011 به لبنان فرار کردند و اکنون حدود یک چهارم جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. کمیساری عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (یو ان اچ سی آر) ماه گذشته اعلام کرد که تعداد پناهندگان سوری ثبت شده در لبنان از سال 2014 برای اولین بار به زیر یک میلیون نفر رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، خاورمیانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.