سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقوا راه رستگاری و رسیدن به خدای متعال است.

امام جمعه گچساران در خطبه‌های نماز جمعه عبادی و سیاسی این هفته با دعوت نمازگزارن به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تقوا راه رستگاری و رسیدن به خدای متعال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛ حجت الاسلام سید امین‌الله حجازی در خطبه های نماز جمعه این هفته گچساران گفت: در عصر غیبت رسالت عالم و وظیفه مردم در مقابل عالم مشخص شده است.

وی افزود: در عصر غیبت عالم و فقیهی که تمام شرایط را داشته باشد راه را ترسیم می‌کند و مردم را از دام‌هایی که شیطان برای انسان پهن کرده است نجات می‌دهد.

حجازی تصریح کرد: عالم، انسان را از بدی‌ها نجات می‌دهد و با حکم عالم مجاهد به میدان می‌آید و بر تک تک مومنین واجب است که از فرمان چنین عالمی اطاعت کنند.

امام جمعه گچساران با اشاره به عالم و فقیه زمانه گفت: امام راحل وقتی مملکت را در خطر دیدند و حتی شرف و عزت مملکت را در خطر دیدند بارها و بارها نصحیت کردند و پیام‌های بسیاری را فرستادند.

حجازی عنوان کرد: امام چنین خطری را احساس کرد که محمد رضا پهلوی نمی‌فهمید و به میدان آمد که مشاهده کردیم هزاران نفر از ملت ایران به میدان آمدند.

وی اذعان کرد: امام با قدرت ورود کرد و قانون کاپیتولاسیون را باطل اعلام کردند و آن را مایه ننگ می‌دانستند.

امام جمعه گچساران عنوان کرد: وضع امروز را با دوران طاغوت مقایسه کنیم و مشاهده کنیم که دیروز و امروز چه تفاوتی داشته است و این را عالم ایجاد کرده است.

حجازی ادامه داد: این همه عناد و کینه و دشمنی دشمنان با ایران اسلامی وجود عزت قدرت و سربلندی این مملکت است.

وی با اشاره به ایام حزن انگیز ایام فاطمیه و با تشکر از برگزار کنندگان مراسم در این چند روز گفت: باید سعی کنیم مراسمی در شان آن حضرت و شهرستان برگزار کنیم.

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و تبریک این روز به حضرت ولی عصر(عج)، امام خامنه‌ای و مردم ولایت مدار و قدرشناس ایران اسلامی تصریح کرد: آن چیزی که وظیفه بزرگان است این است که وضعیت امروز را با گذشته برای نسل جوان بیان کنند.

وی ادامه داد: هر چند امروز از وضعیت رفاهی راضی نیستیم اما باید عنوان کرد خدماتی که در نظام جمهوری اسلامی داده شد قابل قیاس با گذشته نیست.

حجازی عنوان کرد: امروز وضعیت آسفالت راه‌ها، روستاها و ضعیت علمی، افزایش دانشگاه‌ها را به عینه می‌توان دید و یادمان نمی‌رود در دوران طاغوت خیلی وقت‌ها پیش می‌آمد که آرد و نان هم پیدا نمی‌شد.

امام جمعه گچساران افزود: امروز رشد علمی، نظامی، معیشتی کشور ما دشمنان را به هراس انداخته است و آنها از عزت ایران اسلامی به هراس آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است و این موجب بیم دشمنان شده است.

حجازی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در درس از خارج فقه که فرمودند آمریکا می‌خواهد منطقه روی خوش نبیند، بیان کرد: امروز ملت‌های مسلمان باید هوشیارتر نسبت به گذشته باشند چرا که آمریکا تلاش می‌کند با ایجاد امثال داعش و کشتار و خونریزی ملت‌ها را به جان هم بیندازد.

انتهای پیام/د

ستاد نماز جمعه گچساران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.